Rempedaal positie aanpassen

DeVisdude

Senior Member
Nu ik een tijdje met mijn nieuwe S2 rijd, valt mij op dat ik ten opzichte van het gaspedaal behoorlijk mijn been moet optillen om op het rempedaal te komen.

Is het mogelijk om de positie van het rempedaal een stukje dieper af te stellen?
Dus meer ter hoogte van het gaspedaal?
 

Bakkertje

Forumguru
Of een blokje op het gaspedaal :deuk::maakmegek:
Zonder gekheid, ik herken het wel uit m'n eigen S2, maar dan meer met de koppeling, die zit ook anders dan het gaspedaal. Filerijden is dan met een normale stoelafstelling minder prettig.
 

Pendragon

Donateur
Ik denk dat dat bewust gedaan is om te voorkomen dat je als je wilt remmen tegelijk je gaspedaal in kunt trappen met alle gevolgen van dien...

Het grappige is dus dat mij dat tijdens de rijvaardigheidstraining 1 keer is overkomen. Ik vind ook altijd dat de pedalen wat dicht op elkaar zitten en de rem wat te hoog zit ten opzicht van het gaspedaal. In dit geval zat ik door de reactie niet totaal op het rempedaal met mijn voet (ook wel brede schoenen) waardoor ik met rechts het rempedaal en gas tegelijk intrapte. Ik had natuurlijk ook de koppeling ingedrukt en remmen ging prima, maar de motor ging natuurlijk wel flink loeien (kort, want merkte het snel).
 

Pendragon

Donateur
Mee eens Micky. Maar snap DeVisdude wel, want zeker in de file krijg je na geruime tijd wel last van je voeten omdat je steeds moet wisselen van pedaal met veel hoogte verschil.
 

Stewie

Senior Member
Mee eens Micky. Maar snap DeVisdude wel, want zeker in de file krijg je na geruime tijd wel last van je voeten omdat je steeds moet wisselen van pedaal met veel hoogte verschil.

Als iedereen dat zou hebben zouden ze wel eens leren van plaats te laten zodat je zoveel mogelijk kunt rollen in plaats van in elk gat te duiken dat je laat vallen :tongue:.
 

Pendragon

Donateur
Als iedereen dat zou hebben zouden ze wel eens leren van plaats te laten zodat je zoveel mogelijk kunt rollen in plaats van in elk gat te duiken dat je laat vallen :tongue:.

Ik rol altijd zoveel mogelijk, maar dan komt er zo'n idioot die denkt, hé een gaatje, daar kan ik wel tussen...moet ik alsnog afremmen :(
 
  • Leuk
Waarderingen: KJvO

Cordoba

Forumguru
Ik probeer ook altijd te blijven rollen in files, dat betekent bij flink optrekken in de file, er iets rustiger achteraan, en bij afremmen iets eerder snellheid minderen en proberen om niet stil te komen te staan. Die rijstrook-wisselaars probeer ik vroegtijdig te spotten, en bij twijfelaars probeer ik ze door het kiezen van mijn snelheid en plaats op de rijstrook te overtuigen om op 'hun plekje' te blijven.

En zo beginnen files :jaja: gaatjes zijn er om gevuld te worden :deuk:
Ik wist niet dat je tandarts bent Peter.
 

peterrapid

Forumguru
Nee geen tandarts :deuk: @Cordoba maar het is wel bewezen dat de mensen die lange afstanden tussen voorliggers in de file houden diezelfde file bijna verdubbelen van afstand en door altijd op de zelfde rijvak te blijven 25% trager door de file geraken. Nu ik heb bijna nooit file op mijn woon-werkverkeer dus ik heb er geen last van.
 

Cordoba

Forumguru
Juist het frequent wisselen van rijbaan, verergert de files, doordat er steeds remacties volgen, gevolgd door behoorlijke acceleraties, en een dergelijk verkeersbeeld geeft ook veel meer kans op (kleine) aanrijdingen met nog veel meer vertraging tot gevolg. Wat ik probeer is, om vooral met gelijkmatige snelheid te rijden, dan blijven de auto achter je ook korter op elkaar rijden, en passeren er meer auto's per tijdseenheid. Door fileverkeer met 'hollen of stilstaan' gaan mensen juist de tussenruimten vergroten om bij heftig remmen aanrijdingen te voorkomen, en bij stevig accelereren kunnen niet alle auto's even goed meekomen.

In Nederland is de politie ook op bepaalde file-gevoelige snelwegen bezig geweest met zogenaamd 'blokrijden': politie auto's rijden zij-aan-zij op de snelweg, en rijden een vooraf bepaalde snelheid, zodat de snelheid op alle rijstroken gelijk is, en wisselen van rijbaan dus geen zin heeft als je sneller wilt zijn. Filelengte en fileduur nam op die trajecten door het blokrijden met tientallen procenten af!!
 

peterrapid

Forumguru
Nee de O3 past voor de deur hoor, goed en goedkoop ik ben daar niet beschaamd over zoals enkele bekakte bmw, Audi en Merc-rijders en het helpt om het RS'je mee te financieren. Maar Kanterbrau :nono: nee zover ga ik niet.
Maar back on topic : ik denk om de rempedaalpositie ook te laten aanpassen want het remt fantastisch maar heb het gevoel dat ik diep moet doorduwen dus pedaaltje omhoog zal mij beter passen.
 
Bovenaan Onderaan