Remprobleem O1

heskamp51

Nieuw lid
met mijn vorige octavia uit 2004 heb ik veel problemen gehad met de remmen voor. na 3000 km trillen van alles geprobeert nooit verholpen nu heb ik een octavia combi 1uit 2006 en beginnen de problemen weer opnieuw bij de koop nieuwe schijven en blokken gekregen na 3000 km begonnen deze ook weer te trillen vooral op de autobaan bij het bijremmen.is dit echt een skoda probleem graag jullie mening gr s.heskamp.
 

deusjevo

Forumguru
tiepvouten

Vrees dat 't inderdaad een O1 probleem is.
Op m'n ex O1 zijn na 30000 km nieuwe schijven en blokken gemonteerd en vevolgens bij (ik meen) 70000 en 110000 km weer.
Veel trillingen, inderdaad vooral bij afremmen op hogere snelheid.
 

deusjevo

Forumguru
Huhh, had m'n berichtje aangepast ivm tiepvouten maar nu heet m'n hele berichtje zo. Was niet de bedoeling.... :biggthumpdown:
 

Rick Blaine

Actief lid
Ik heb er zelf geen last van. Vorig jaar zijn er ook nieuwe schijven en blokken gemonteerd, maar dat was gewoon nodig vanwege slijtage. Sindsdien geen trillende schijven. Ik weet niet of je je ook aan de "regels" houdt en bijvoorbeeld niet je voet op de rem houdt bij een stoplicht.

Als je de rem vasthoudt en de schijven zijn warm/heet dan kunnen ze kromtrekken. Dus bij een stoplicht altijd je voet van de rem en zonodig de handrem gebruiken om niet weg te rollen.
Met warme remmen door plassen/water rijden is natuurlijk ook zoveel mogelijk te vermijden.
 

Ronnie

Forumguru
Heb je als eens het achterste draagarmrubber (positie 23) vervangen? Bij remmen zal bij een uitgeslagen rubberlager de draagarm gaan trillen (voor/achterwaarts).
 

Bijlagen

  • Octavia I Wielophanging .doc
    145 KB · Weergaven: 40

heskamp51

Nieuw lid
kromtrekken schijven

ik denk dat het probleem nu is opgelost ik heb rondom sport remmen van brake max gemonteerd het remt nu fantastisch hopelijk dat het zo blijft bedankt voor de reacties gr s.heskamp.
 

blowie

Nieuw lid
Trillingen in de remschijven ?! dit heeft puur met je remgedrag te maken, nooit je remmen aangegrepen houden bij stoplichten ivm rondom dezelfde koeling houden op de remschijf, heen en weer schommelen met de auto bij stilstand (van de auto, niet jij in de stoel) werkt ook goed, de plaat achter de remschijf verwijderen is ook een optie, grotere velgen nemen staat gelijk aan meer koelings-oppervlakte, handrem ook niet aangegrepen houden bij stilstand (ivm krom trekken van je achterremmen), door grote plassen water rijden, ook funest, zo gaat mijnlijst wel door....
 

KEC

Lid
Heb je als eens het achterste draagarmrubber (positie 23) vervangen? Bij remmen zal bij een uitgeslagen rubberlager de draagarm gaan trillen (voor/achterwaarts).

Heb een gelijkaardig probleem: bij remmen @ 120 =>trillend stuur
duw ik het pedaal erg diep verdwijnt het trillen
bij remmen aan lage snelheden (<40) komt hij eerder schommelend (voor naar achter) tot stilstand.


Kan zulks nog liggen aan de draagarmrubbers? Schijven vooraan vernieuwd en initieel goed, maar na 3k begonnen de problemen
 

jeve2

Lid
@blowie : kan je zomaar de plaat achter de remschijf verwijderen ?

En wie kan een goede set remschijven en blokken aanbevolen en wat het ongeveer kost ?
 

blowie

Nieuw lid
Waarom niet, zolang jij je auto niet parkeert met zeik hete remschijven moet t geen probleem zijn ( zo trek je je remschijvenook krom ), ik rij trouwens altijd mijn auto koel voordat ik em parkeer (motor, turbo, remmen, etc). Bij mij zijn de hitteschilden 'voor' al verwijdert ivm meer koeling voor me brembo set. Ouwere auto hadden ook geen hitteschild, ook de sportievere modellen met grotere remmemsets, zolang je maar niet vergeet om de boel weer te laten afkoelen met rijwind voor je em parkeert....

Remschijven, de standaard zijn prima, remblokken; ferodo ds2500 ( duur maar goed, ala 120 / 140 euro per set voor voor of achter, maar normale ferodo's zijn ook al een slag beter. Mocht je toch andere remschijven willen neem dan gerperforeerde en het liefst gesleufde remschijven. Skg carstyling heeft ze, zijn nietde hoofdprijs.
 
Bovenaan Onderaan