Remprobleem?

Ik heb nu twee keer achter elkaar gehad dat de remmen niet goed werken als ik 's morgen naar mijn werk rij. Na de eerste keer remmen is dit over. Het is net of de bekrachtiging het niet doet. Nou hou ik altijd genoeg afstand en rem ik geleidelijk maar het is toch even schrikken. Ik heb het idee dat het met de vorst te maken heeft maar dit zou toch niet mogen? Heeft iemand anders dit ook?

Gieliovd

Forumguru
Nou, dat hij een beetje schraapt 's ochtends dat ben ik wel gewend, maar druk is er meteen! Met elke auto die ik heb gereden en dat zijn er zat.

Ron-e

Lid
Bij mij ook.. wel even de roest eraf schrapen en dan hoor ik ze niet meer.. ik zou dit wel na laten kijken hoor.. als het iets is wat erger wordt. Je moet er niet aandenken dat je ineens je remkracht kwijt ben.

cvegreen

Forumguru
Mijn fabia1 heeft zo ook ooit zijn stuurbekrachtiging verloren tijdens het remmen . Reden , er zat niet genoeg vloeistof in , misschien bij u ook zo (remvloeistof dan he) , of een luchtbel , daar had ik ook aan gedacht . Dat schrapen van je remmen de eerste keer , dat is normaal .

hemi24

Forumguru
En anders zorgen ze wel dat er "spontaan" een defectje aan de auto is wat ze dan vol trots kunnen repareren.

Geen fast-prutser aan mijn auto!!!

Octavia_II

Actief lid
En weer een on-topic berichtje :winkie:

Vorig winter heb ik dit ook een aantal keren gehad.
1e keer schrik je je rot, 2de keer is de schrik al wat minder, maar leuk is anders! :biggthumpdown:
Heb de rembekrachtigervacuumslang (incl. terugslagklep) laten vervangen en tot nu toe nog gelukkig geen probleem meer gehad :xyxthumbs: (tok, tok, tok -> geluid van afkloppen op hout :winkie:).

Misschien een idee om het preventief te laten vervangen, is een reparatie van ongeveer van 50 euro (onderdeel is geloof ik 15 euro + een half uurtje sleutelen), maar hier kun je naar mijn menig het risico niet voor lopen!

Groet,

Charlie

Bovenaan Onderaan