Remschijven en blokken achter

Ginius

Lid
Gisteren mij octavia ii voor grote beurt naar garage gebracht. Ze zouden bellen als iets vervangen moest worden. Geen telefoon gehad wel bericht dat decauto klaar stond.

Bij het ophalen werdt mij verteld dat ik een nieuwe afspraak moest maken omdat remschijfen en blokken achter direct aan ver anging toewaren. Kosten eur 116. Werd direct bijgesteld en opgehoogd naar eur 329

Dit laatste bedrag lijkt mij redelijk hoog. Ook vreemd dat ik nieuwe afsoraak moetvmaken, terwijl ze hadden kunnen bellen. Overlegt dat ik even aankijk en bel voor afspraak.

Eenmaal in de auto wilde ik het rapport bekijken, maar was er niet meer bij. Navraag leerde dat ze vanuit de holding hadden aangegeven dat het er niet neer bij gegevoegd hoeft te worden. Vanuit bovag moet ditvofficieel wel. Uiteindelijk toch gekregen.

Staat op het rapport dat remmen goed zijn. Hadden ze geen verklaring voor. Zal eel fout genoteerd zijn door monteur.

Wat zal waar zijn? Zijn de schijven en blokken af 95000 km. Zijn dit reele kosten voor achter? Hoe zit verhaal met rapport? Zouden jullie garage nog vertrouwen?

Noord26

Forumguru
Als op het rapport staat dat de remmen goed zijn, mogen ze een verklaring geven waarom ze dan adviseren ze te vervangen. Even de chef werkplaats zijn verhaal laten doen?

Remblokken kun je in 300km of 300.000km afschrijven. Onze gingen rondom een ton mee. Schijven die binnen 100.000km aan vervanging toe zijn is wel vrij vroeg naar mijn idee.

ertromp

Forumguru
Schijven achter die bij deze km stand vervangen moeten worden lijkt me snel. Heb je zelf al gemeten. Zitten er groeven of een dikke rand aan?

machlo

Forumguru
Nogal een groot verschil tussen "direct vervangen" en "goed" ..........zal fout genoteerd zijn door de monteur......lekker makkelijk zo!

Antera

Donateur
Achterschijven gaan makkelijk als het moet 1,5 a 2 ton mee deze lijden amper tot niets. Ik zou daarom eerst maar eens goed er naar laten kijken. Zoals Erik zegt groeven of andere vreemde dingen aanwezig kan ik me er ook wat bij voorstellen. Helaas is op afstand oordelen lastig

remschijven kosten achter zo rond de 40/50 per stuk en de remblokken 40/50 per set van 2 kanten.

reken het maar uit. Montage is uurtje werk maximaal mits geen problemen met de zuigers

Ginius

Lid
Dank voor reakties. Is ondertussen een afspraak gemaakt bij andere garage voor second opinion. Maar goed vertrouwen in deze garage is weg. Ga opzoek naar andere skoda garage.

Ik hou jullie op de hoogte over de second opinion. Zal donderdag zijn.

Bovenaan Onderaan