Remschijven en blokken vervangen voorkant Fabia 1.2TDI Combi greenline

bobracing

Forumguru
Hoi Heren en of dames,
Afgelopen weekend de Fabia voorzien van nieuw rubber! 4x nieuwe Continental Premium Contact 2 bandjes in de maat 185 60 15, wat een verschil met rijden,mag ook wel gezien de oude banden vorig jaar bij de APK al 1.6mm hadden.
Nu had ik voordat ik de banden ging wisselen en balanceren al een trilling in het stuur tussen de 100/120km... Onbelans in de banden en trillen bij het remmen, minimaal maar het is er wel. Dat laatste is niet verminderd en tevens zag ik bij de banden boer dat me schijven toch wel diep ingesleten zijn en dat de rand waar de ventilatie zit zeg maar aan het afbrokkelen was dus ik vermoed dat dat de onbelans veroorzaakt.
Nu is de vraag, wat zijn de originele onderdeelnummers? En welk merk monteert Skoda/VAG standaard?
Is dat: ATE, Bosch, TRW etc... Dan kan ik direct een nieuw setje bestellen en nog monteren voordat de herfst begint :)

Alvast bedankt!

Spierings

Forumguru
Vorig jaar waren je banden 1.6mm en dan nu vervangen?

Maar ieder a merk is goed, zelf pak meestal Bosch deze hebben meestal het originele merk in de verpakking.

Trillen bij remmen komt door een kromme schijf, niet doordat er een randje afbrokkelt. Als hierdoor er onbelans in zit, is het altijd merkbaar ook bij niet remmen.

bobracing

Forumguru
Ja vorig jaar was het net tegen de 1.6 a 2.0mm aan en toen direct de winterbanden erop gezet. En nu een kleine 10.000km nog mee gereden en slijtage was nog net APK goed...
Maar heb je ook de part nummers?
Klopt wat je zegt trouwens spierings, zal eens kijken tijdens het wisselen.

Spierings

Forumguru
Kromme schijven zal je op het oog niet zien. Een paar honderdste mm slingering is al genoeg.

10.000km op je winter set of die versleten banden.
APK advies punt is al vanaf 2.6mm en afkeur vanaf 1.6 mm.
Hou er ook rekening mee, dat bij een controle en je banden zijn onder de 1.6 dat er een kans is dat je je wagen kunt laten staan..

Meeste online shops kun je op kenteken zieken.

bobracing

Forumguru
Met dank aan just-in-time nu een setje bosch schijven en blokken besteld voor 91 incl verzendkosten, hopelijk vrijdag binnen zodat ik ze zaterdag in de ochtend kan monteren :)

bobracing

Forumguru
Ja idd, lekker actief forum ook, scheelt een hoop! Vrijdag trouwens ook de APK kunnen plannen voor 25 euro bij de dealer, handig een skoda pas :)

Bovenaan Onderaan