Remschijven en blokken

AdriaanAJ

Nieuw lid
Wat is een schappelijke prijs voor het vervangen van de remschijven en blokken achterzijde voor een skoda octavia tdi?
Groet

AdriaanAJ

Nieuw lid
Universeel garage en materiaal tja gewoon het meest gebruikte. Wil gewoon graag weten wat voor bedrag een beetje schappelijk is zodat ik de juiste keuze kan maken waar ik het wil laten doen.

Havana

Forumguru
Goedkoopste is zelf doen. Is volgens mij niet een heel moeilijke klus (correct me if I'm wrong).

@kansberg kan je wel vertellen wat degelijke onderdelen kosten bij de Brezan ;)

ertromp

Forumguru
Als uitgangspunt Skoda (dus origineelmateriaal en in een Skoda garage):

Remblokken en schijven voor en gemonteerd: ca. €330,-
Remblokken en schijven achter en gemonteerd: ca. €320,-

Is zeer zeker goed zelf te doen alleen even terugstelgereedschap voor de zuigers op de kop zien te tikken.
De achterkant gaat wat moeilijker want dan moet de zuiger ook nog iets gedraaid worden

Blokken en schijven voor kosten je dan bijvoorbeeld via Mister-auto en dan van het merk ATE:

Voorzijde ca. €100
Achterzijde ca. €80

En natuurlijk kosten voor eventueel keramisch vet e.d. En een inbus 7 want die heeft niet iedereen en is niet standaard in iedere inbus set

kansberg

Forumguru
@Havana : Kom ik vanavond even op terug. Sta nu op het punt weg te gaan.

@AdriaanAJ : Kun je mij het exacte type auto vertellen, uitvoering, bouwjaar etc. Dan kan ik exact bepalen wat de prijzen zijn.

Antera

Donateur
Ik kan het allemaal vervangen indien gewenst en het is maar net wat je wenst. Je kan de prijzen b.v. opzoeken op misterauto of winparts. Afhankelijk hoe handig je bent kan je ze voor simpel voor vervangen. Achter word anders aangezien je een stukje speciaal gereedschap nodig hebt om de zuigers terug te kunnen draaien.

Bovenaan Onderaan