Remschijven

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier.
Ik rijd al een jaartje een SKODA OCTAVIA COMBI (1U5) 1.6 van 2000 en nu moet deze voor de keuring voor nieuwe remschijven.
Nu ben ik bij verschillende bedrijven geweest en er schijnen dus verschillende maten te zijn, wie weet welke ik nodig heb.
Er liggen 15 inch velgen op maar de schijf diameter is 25.6 mm.

gr

GJ M

Forumguru
Kan de auto matrialen zaak dit niet achterhalen dmv kenteken? Anders wordt t zelf opmeten

Joske

Forumguru
Je bedoelt wsl 256mm voor de remschijven. :)

En zoek je enkel vooraan of ook achteraan?

Je moet trouwens eerst eens kijken op het remzadel, staat er daar FSIII op?

Dan zijn er 2 mogelijkheden: 256 *22mm of 280 * 22mm

het zijn inderdaad 256 mm diameter en 22 mm dikte, maar om te zien welke remblokken erop zitten moet ik eerst alles uit elkaar halen en dat doe ik liever niet.
Ik heb geen slijtindicator maar dan nog zijn er twee meerdere vormen.
Ik hoopte dat iemand me kon vertellen welke ik nodig heb.
Ook bij zoeken op kenteken geeft deze meerdere mogelijkheden.
Toen ik de wagen kocht zaten er 17 inch lichtmetalen velgen op maar die heb ik eraf gehaald omdat de banden ongelijk afslijten en nu heb ik er 15 inch op gelegd.
Is dat trouwens wel de originele maat?

GJ M

Forumguru
Kan je anders niet de 2 verschillende meenemen? Vervolgens kijken bij de wissel welke je nodig bent, en dan het andere setje weer terug brengen?

GJ M

Forumguru
@Blackokkie2 Had de schijven en blokken van mn O1 pas vervangen toen ik de O2 kocht. Toen ik hiervan de remmen moest vervangen leken het dezelfde blokken te zijn

had ik ook aan gedacht GJ M, maar in de winkel kosten nieuwe schijven met blokken tussen de 150-190 euro.
Via internet ben ik 100 euro kwijt, dus ik wil wel de goede bestellen.
Ja het gaat inderdaad om de blokken Joske, de schijf is de 256 diameter en 22 dikte.
En ik wil alles in 1 keer vervangen en niet eerst alles eraf alleen om te kijken welke het zijn.

GJ M

Forumguru