remtrommel afstellen?

Heren,
Paar weken terug nieuwe remcilinder gemonteerd(rechtsachter) en nu nog steeds dat de remvoering
bij het remmen eenschraapend geluid maakt.
Heb totnutoe tochal bijna 1000 km gereden en dacht dat de remvoering in moest slijten.
Na een aantal kilometers is het weer weg, wat is eraan de hand.
Gaarne advies.
Gr.
Laurents

Ronnie

Forumguru
Niets aan de hand...... De automatische opstelling laat maar een minimale ruimte tussen de voering en de trommel.
Met name bij vochtig weer kun je de trommels achter horen "schrapen"; na een keertje remmen (of een paar km. rijden) is het meestal wel verdwenen. Kijk er ook niet vreemd van op dat na een nachtje in de regen de voeringen "vast" lijken te zitten; dit wordt veroorzaakt door het "opwellen" van de voeringen. Gewoon wegrijden, door de warmte drogen en krimpen de voeringen weer........

Joske

Forumguru
Nuttig! Vroeg me steeds af waarom de handrem bleef hangen bij vochtig weer (en in de winter ook..) als de auto nachtje gestaan had.

robm84

Actief lid
In de winter nooit de handrem gebruiken! Of beter gezegd bij vorst! Kan vast vriezen met kans dat je niet meer weg komt!

turboturbo

Forumguru
Kijk er ook niet vreemd van op dat na een nachtje in de regen de voeringen "vast" lijken te zitten; dit wordt veroorzaakt door het "opwellen" van de voeringen.
Is (ongeveer) hetzelfde wel eens aan de hand bij schijfremmen (vóór) Daarvan heb ik na een vochtige nacht / paar dagen geen autogebruik wel eens last van, maar dat zijn duidelijk de voorremmen die ik dan hoor (en soms voel)

Bovenaan Onderaan