Hey!
Ik heb 2 weken geleden een skoda fabia 1.6 benzine uit 2009 gekocht.
Ik zou het één en ander zelf willen doen waaronder de remvloeistof.
Na wat nazoekwerk zit ik met de volgende vragen waar ik niet direct antwoord op kon vinden.
Als ik de wagen op assteunen zet is de kans aanwezig dat de remkrachtverdeler activeert en dan is de kans op luchtbellen groter. Is er een manier om dit tegen te gaan? Bijvoorbeeld ipv de hele as op te tillen, per wiel te werken
Of kan het zijn dat ik me druk maak om niks. Veel instructies praten hier niet over, maar als ik het ga doen, wil ik het graag direct goed doen
.
Mijn koppeling is momenteel in orde, rempedaal is lichtsponzig. Is het beter eerst de koppeling te verversen van het ventiel naar de hoofdremcilinder om daarna de remmen afzonderlijk te behandelen. Ik begrijp dat een koppeling gevoeliger is om luchtbellen te creëren als dit verkeerd gebeurd.
Bedankt alvast om mee te denken met een beginner
Ik heb 2 weken geleden een skoda fabia 1.6 benzine uit 2009 gekocht.
Ik zou het één en ander zelf willen doen waaronder de remvloeistof.
Na wat nazoekwerk zit ik met de volgende vragen waar ik niet direct antwoord op kon vinden.
Als ik de wagen op assteunen zet is de kans aanwezig dat de remkrachtverdeler activeert en dan is de kans op luchtbellen groter. Is er een manier om dit tegen te gaan? Bijvoorbeeld ipv de hele as op te tillen, per wiel te werken
Of kan het zijn dat ik me druk maak om niks. Veel instructies praten hier niet over, maar als ik het ga doen, wil ik het graag direct goed doen
.
Mijn koppeling is momenteel in orde, rempedaal is lichtsponzig. Is het beter eerst de koppeling te verversen van het ventiel naar de hoofdremcilinder om daarna de remmen afzonderlijk te behandelen. Ik begrijp dat een koppeling gevoeliger is om luchtbellen te creëren als dit verkeerd gebeurd.
Bedankt alvast om mee te denken met een beginner