Renault

Mugjuh

Donateur
Zo eind van de maand staat er een Espace op de oprit, levertijd is vooral afhankelijk van de ruimte bij de transporteurs anders was ie er al geweest.
Handigheidje van Renault is dat je een favorieten knopje hebt waarmee je in 1x bij het instappen alle systemen zo in kan stellen als jij het fijn vindt, dus ook welke rijhulp systemen je wilt gebruiken zonder ze 1 voor 1 af te moeten gaan.

Ik zie de reacties wel komen over mijn keuze :tongue:

Ohwjah, ding is hybride zonder stekker en zou 1100 KM ver moeten komen met een volle tank van 55L, dit gaan we natuurlijk testen.

hemi24

Forumguru
Leuk; Renault is best wel goed bezig de laatste jaren!
Van alle Fransozen, zou ik inderdaad ook voor een Renault kiezen…

EdK

Forumguru
Nouuuuu @hemi24 dan valt mijn keuze toch op Bugatti hoor........... :koffie:

Die gasten stellen alles naar wens voor je in.......... oke betaal je wel voor uiteraard...

Bakkertje

Forumguru
Veel plezier met de Renault!

Heb er even 1 gehad (scenic) was naast een slechte zit op zich niets mis mee behalve de logica in het multimedia systeem. Oh ja en de rest van de ergonomie was echt beneden maats.

Dus nee voor mij geen Renault, ondanks dat ik ze best mooi vind om te zien.

MarcoO2

Forumguru
Het Renault van jaren geleden is niet meer het Renault van nu. Een aantal collega’s van mij rijden in diverse Renaults, zoals de Arkana, de Austral en de Espace. Heb er niet zelf in gereden, maar wel meegereden: ziet er heel goed uit en leek niet verkeerd te rijden.

Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Het Renault van jaren geleden is niet meer het Renault van nu.
Er is - na vele jaren ervaring ermee - wat mij betreft niet zo gek veel mis (geweest) met Renaults, noch met andere Franse auto's.

Wij hebben er in elk geval prima ervaringen, te beginnen met een R4-bestel-met-zijruiten eind jaren '70. Mijn vrouw heeft daar jaren probleemloos en tegen lage kosten mee gereden. Daarna jaren in een Simca 1100 bestel en een Citroën Visa 1100RE gereden; in 1994 kocht ze een nieuwe Twingo die na 10 jaar trouwe dienst is overgegaan naar een van onze zonen. Wegens succes geprolongeerd: ze kocht in 2004 wéér zo'n zelfde Twingo, die pas in 2015 werd afgedankt wegens niet meer nodig (plus het feit dat de ruimte op de oprit toen harder nodig was om af en toe de caravan even bij huis te zetten).

Al die Franse bakken hebben het met alleen regulier onderhoud probleemloos gedaan en ons nooit laten staan. Wat overigens meer is dan ik van (enkele van) mijn door de tijd heen zakelijk en privé gereden 13 verschillende en grotendeels nieuw gekochte VAG-auto's kan zeggen. Maar ook dat zijn fijne auto's gebleken om in te rijden, dus waarschijnlijk blijf ik daar toch wel bij.

MarcoO2

Forumguru
Er is wel degelijk ene periode met slechtere Renault geweest. Notoir veel elektronische storingen, roestissues, slechte stoelen, allemaal redenen om ze toen te laten staan.

Jouw ervaringen zijn van voor die tijd, en de meer recente ervaring was met een Twingo, toch de Renault die de minste elektronica in zich had. De duurdere versies (Meganes, Espaces, Laguna’s, noem maar op) waren toen echt niet best.

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Het ging al even niet meer over de Tesla-ervaringen, dus verplaatst.

Sorry @MarcoO2 dat je je bericht moest verplaatsen, we waren kennelijk tegelijk bezig :D

Ik heb naar volle tevredenheid zo'n 3 ton gereden met een Clio dieseltje.

hemi24

Forumguru
Er is wel degelijk ene periode met slechtere Renault geweest. Notoir veel elektronische storingen, roestissues, slechte stoelen, allemaal redenen om ze toen te laten staan.
Die series zijn ondertussen ook alweer 15 tot 20 jaar oud..! :arghh:

1739626197605.jpeg 1739626247835.jpeg

Rallye

Forumguru
Als ik het goed begrepen heb al niet meer met de facelift Laguna zoals op de foto.

Ik lees verschillende berichten over het samenspel van de hybride en de normale techniek in Renaults, dus ben benieuwd naar de ervaringen. De nieuwe Espace is qua uiterlijk wel veel minder vooruitstrevend dan eerder.

Mugjuh

Donateur
Dit topic begint hier blijkbaar, had de afsplitsing niet door. :yeah:
Ik verlaat het forum nog niet aangezien er ook nog steeds een een Fabia op de oprit staat :)
Wie weet komt er in de toekomst een vervangende Skoda voor 1 van beide.

Verder is het hier erg fijn vertoeven met of zonder een Skoda wat mij beteft.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan