Ronbe
Senior Member
Vandaag kreeg ik via de mail het verzoek van Skoda om een vragenlijst in te vullen.
De vragen leiden uiteindelijk naar een het peilen van interesse in een reparatie en onderhoudscontract.
Lijkt er op dat Skoda dit aan het ontwikkelen is. In de ogen van Skoda houdt zo een contract het volgende in:
Uitleg Reparatie en Onderhoudscontract
In een reparatie- en onderhoudscontract worden kosten voor het onderhoud en reparatie van de auto gedekt, bijvoorbeeld:
• Onderhoud: beurt, oliën bijvullen, filters reinigen, etc.
• Slijtagedelen: remschijven, ruitenwissers, distributieriem, etc. (uitgezonderd banden).
Reparaties van onderdelen die kapot zijn gegaan door een technisch mankement of als gevolg van schade/ongeval, vallen niet onder het Reparatie en Onderhoudscontract, zoals:
• Schade aan de motor door een te laag olie peil;
• Het belasten van de auto boven de door de fabriek opgestelde maximale normen (te zwaar beladen of te zwaar trekken). Deze normen zijn terug te vinden in de handboek van de auto;
• Het verkeerd tanken van brandstof of het onnodig tanken van benzine wanneer een auto is uitgerust met een LPG installatie die niet functioneert.
In mijn ogen meer een onderhoudscontract als een reparatiecontract. Alleen onderhoud en slijtagedelen vallen onder het contract. Reparaties van onderdelen die kapot zijn gegaan door technische mankementen vallen buiten de dekking.
Afwachten of dit komt, en wat het gaat kosten.
De vragen leiden uiteindelijk naar een het peilen van interesse in een reparatie en onderhoudscontract.
Lijkt er op dat Skoda dit aan het ontwikkelen is. In de ogen van Skoda houdt zo een contract het volgende in:
Uitleg Reparatie en Onderhoudscontract
In een reparatie- en onderhoudscontract worden kosten voor het onderhoud en reparatie van de auto gedekt, bijvoorbeeld:
• Onderhoud: beurt, oliën bijvullen, filters reinigen, etc.
• Slijtagedelen: remschijven, ruitenwissers, distributieriem, etc. (uitgezonderd banden).
Reparaties van onderdelen die kapot zijn gegaan door een technisch mankement of als gevolg van schade/ongeval, vallen niet onder het Reparatie en Onderhoudscontract, zoals:
• Schade aan de motor door een te laag olie peil;
• Het belasten van de auto boven de door de fabriek opgestelde maximale normen (te zwaar beladen of te zwaar trekken). Deze normen zijn terug te vinden in de handboek van de auto;
• Het verkeerd tanken van brandstof of het onnodig tanken van benzine wanneer een auto is uitgerust met een LPG installatie die niet functioneert.
In mijn ogen meer een onderhoudscontract als een reparatiecontract. Alleen onderhoud en slijtagedelen vallen onder het contract. Reparaties van onderdelen die kapot zijn gegaan door technische mankementen vallen buiten de dekking.
Afwachten of dit komt, en wat het gaat kosten.