Reparatie/ Knopje interieuralarm.

Gummie

Lid
Probleempje: Afgelopen week verdween het knopje voor het uitschakelen van het interieur alarm in de binnenbekleding van de B stijl... Zonder het gedeeltelijk loshalen van de kunststof bekleding lukte het me niet om het knopje terug te halen.
Ik zag dat het in de afgelopen 1,5 jaar al eens verlijmd was geweest aan het raampje waar het schakelaartje normaal gesproken in moet zitten. Mogelijk heeft de vorige eigenaar het aangezien voor een schakelaar die je in moet drukken? Enfin, Ik heb nu het stekkertje uit het tiptoetsschakelaartje getrokken en ben nu op zoek naar een nieuw raampje en zo'n schakelaar. Dealer. sloper of heeft iemand een ander alternatief?

Joske

Forumguru
foto maakt veel duidelijk ;)
kan er mij zo niet direct iets bij voorstellen eigenlijk

ik denk dat je deze bedoelt:

6Q0962109B

maar zou eigenlijk een bouwjaar van je auto moeten hebben om zeker te zijn, verkrijgbaar in zwart wordt het dan:

6Q0962109B20H
richtprijs €19

Gummie

Lid
Dat is 'm Joske, 6Q0962109B/ Druktoets voor deactiveren alarm systeem.. Daarbij is het raampje waar het knopje in zit en waarmee het geheel in het gat in de B-stijl wordt geklemd ook stuk. Kan het niet goed zien maar knopje en raampje lijkt hier 1 onderdeel te zijn. (hoop ik) Heb er foto's van gemaakt maar ben even zoekende hoe ik ze hier op het forum zet.

Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
Zo te zien is het inderdaad 1 onderdeel. Klopt het bouwjaar?
Want na maart 2008 is het het laatste onderdeelnummer, namelijk: 6Q0962109B20H (in kleur: zwart) richtprijs €19

Gummie

Lid
Auto is van 2012..Amb Buss Greenline. Het moet hem dus zijn. Nu ik de stekker er uit getrokken heb, staat het hele alarmsysteem van de auto uit? Auto staat wel op eigen oprit, maar voor m'n gemoedsrust...

Joske

Forumguru
Stel je nu een vraag of maak je nu een vaststelling? ;)

Het kan ook een veiligheid zijn dat bij onderbreken van het circuit (dus maw de schakelaar verwijderen) het alarm wél opstaat é. Dan moet eenvoudig te testen te zijn toch ;) (alhoewel, op dit uur van de dag nog eens doen loeien maakt je ook niet populair bij de buren)

Blacky

Forumguru
Volgens mij moet je alarm het gewoon doen want je schakelt alleen het interieur mee uit. Heb het zelfde knopje ook zitten.

Gummie

Lid
Haha.. nee ik test hem nou maar even niet.. Omdat ik geen idee had of het alarm nu wel of niet functioneerde zette ik het er als vraag maar even bij. ( Lampje in het portier knippert wel en onze woef slaapt achter het raam naast de auto...) Ik ben nu ieder geval op de hoogte van het onderdeelnummer en wat het ongeveer moet kosten. Bedankt Joske.

Joske

Forumguru
dat is graag gedaan ;)

P.S. niet kwaad zijn als de dealer het dubbele aanrekent é ;) is een "adviesprijs"

Gummie

Lid
Leverancier waar je online onderdelen kan bestellen of dealer maakt me niet uit, de goedkoopste moet het maar worden.. is natuurlijk wel 2013 :) Als je hier meer over weet hoor ik (horen wij) het natuurlijk graag!

Bovenaan Onderaan