Reparatie kosten bijrijdersraam octavia

Scodah

Lid
Hallo allemaal,

Na een aantal topics te hebben gelezen ben ik erachter dat waarschijnlijk het raam mechanisme van mijn rechter voor portier kaduuk is. Opnieuw I leren heeft niets opgeleverd.
Heeft iemand dit bij de dealer laten verhelpen die eventueel wil delen wat kosten hiervan zijn?

Kan ik daar rekening mee houden :cry:

Bedankt alvast !

Scodah

Lid
Ah, heb een indicatie gevonden in een post van darkprojectx, is toch 200 piek en dan heeft hij al voorwerk gedaan..

Als je er zo (veel) over leest teek ik toch echt het ontwerp wat in twijfel..

Maar goed, zullen zien wat het brengt.

Antera

Donateur
2de hands kopen misschien. let wel dat je precies hetzelfde onderdeelnummer en letter koopt omdat het anders problemen kan geven

Scodah

Lid
Wel aan gedacht maar dan kom je bij een sloper terecht, waarom zou iemand anders dit eruit halen denk ik dan.

Wellicht toch het binnenwerk bestellen en zelf aan de slag gaan.. hmm ik twijfel nog.
Het is wel te doen als ik zo lees, zal mij kennende afhankelijk zijn van wat de garage vraagt ;).

Havana

Forumguru
Iets van 200-250 euro inderdaad. De mijne is ook kaduuk maar ik laat het zo. Heb dat raam toch nooit omlaag.

Scodah

Lid
Haha daar heb je wel een punt, maar ik heb de auto net 2 weken en dan ben ik wel zo trots dat het goed moet zijn. Heb de auto zonder Bovag garantie gekocht (wel met garantie op de blok en versnellingsbak) omdat dat zo'n 700 piek scheelde. Dan betaal ik de raam maar zelf, voor 700 euro kan je hoop versleutelen dacht ik zo.

Overigens vraagt de skoda hier in de buurt 149 voor het mechanisme zonder inbouwen dus dan ga je aardig die kant op.

Ga donderdag avond terug naar de zaak ik de auto heb gekocht om het te laten uitlezen. We shall see :thumbsup:

Scodah

Lid
Zeg @Antera , ik zat nog een oude post uit 2012 te lezen van je waarin je iemand adviseerde om de accu een kwartier los te koppelen, dit heeft toen een hoop opgelost.

Kan ik dat veilig proberen met een 1Z5 of kom ik dan qua instelling in een flintstone auto terecht?

Thanks!

Scodah

Lid
Update: auto is uitgelezen maar er is niets naar voren gekomen. Enerzijds jammer maar dan is de elektronica in order denk ik dan.

Over twee weken gaat er een nieuwe raam mechanisme in.

Uitlezen was gratis, mechanisme os voor mijn rekening maar de montage neemt de garage ook voor zijn rekening.

En dat voor een auto die zonder garantie is gekocht. Ik kan nix anders zeggen dan dat Ketelaars in veghel het heel netjes oplost .

Hopelijk zijn de problemen dan ook voorbij hehe;)

Scodah

Lid
hallo allemaal,

bedankt voor het meedenken en jullie reacties.
de dealer heeft (toen ik er langs ging om het probleem te laten zien) een zelf helende supercoating langs de raamrubbers ingespoten (wordt tegenwoordig ook vekocht onder de naam WD40 :D.

Ondanks dat dit niet direct werkte, wilde ik 2 weken later per toeval eens de vocht van de raam halen door deze open en dicht te doen.
En wat denk je, het werkt ! Heel apart, sindsdien een keer of 20 het raam op en dicht gedaan maar geen gebreken te bekennen, ben zeer benieuwd of dit stand houdt.

dusss. bedankt iniedergeval :cheer:

Bovenaan Onderaan