Reservewiel SII Greenline Ambition Businessline

Tafkah

Forumguru
Als alles goed gaat mag ik binnenkort 4 jaar gaan sturen in een nieuwe Superb Greenline Ambition Businessline (blij dat de achterklep zo groot is, anders had de modelomschrijving niet op de auto gepast).

Omdat het een 20%-er is, is hemel en aarde bewogen om hem binnen die CO2 waarden te krijgen. Nu ben ik erg benieuwd wat er nu precies onder de kofferbakmat ligt dat te gebruiken is in geval van nood.
Krijg je alleen een pomp en een spuitbus? Of heb je ook een wielmoersleutel en een krik?

Ben toch van plan er een wiel en krik in te leggen (iemand nog wat liggen?) want heb er afgelopen zomer toch echt gebruik van moeten maken (lekke band van de recreatiecontainer)...

(Tipje voor Skoda:waarom lepelen jullie geen Volvo D4 diesel in een Superb? Meer kracht, meer PK.. beter voor een sleurhut. ;) )

Desperado

Forumguru
Niet gaan vloeken hé. Een Volvo motor in een Skoda :wavecry:
Ik hoop voor je dat ze die hele benaming niet op de achterklep gaan plakken, krijg je allemaal bumperklevers die willen kijken wat erop staat :D

Tafkah

Forumguru
Sorry, liet me even gaan... ;)

Heb de optie gekozen om geen benamingen erop te zetten... tja je moet dan niet kijken naar mijn eigen bijdrage, want die optie kost wel...... 0 hele euro's.

Zou eigenlijk verwachten geld terug te krijgen....

Connexie

Forumguru
Reken maar op een pomp met spuitbus, plus wat gadgets om ze te kunnen toepassen. In de handleiding (ook beschikbaar als app) kun je dit nalezen. Staat bij tips om zelf te doen, nooduitrusting, bandenreparatie.

Ruimte onder de vloer heeft een speciale indeling in vakken. Deze is vast te verwijderen zodat er een wiel in past.

Tafkah

Forumguru
Ik loop over van enthousiasme... dan toch maar eens op zoek naar wat anders voor onder de mat. Moet vast wel ergens een golf/passat/octavia/superb setje kunnen scoren.

Nog even overwogen om de set van mijn huidige SII in de garage te laten liggen (oh.. vergeten! Sorry), maar goed, zo zijn we nu weer niet opgevoed.

andrehj

Forumguru
Oplossing is simpel. Koop voor een dikke 50 euro (was in 2011 €49.50, maar zal nu wel duurder zijn) een reservewielkit (3T0071108). Die kit bevat alles wat je nodig hebt (krik, sleutel, bevestigingsbout/moer, schuimplastic insert etc), behalve het wiel. Maar als reservewiel gebruik je gewoon een winterwiel. Ben je voor 50 euro klaar, en het scheelt je een wiel in de garage.

Sparkie

Forumguru
Kan je als optie er geen reservewiel bijbestellen?
Ik wel op mijn O2 Combi Businessline (ook 20%)

Tafkah

Forumguru
Nee, dat gaat niet, want dan valt hij niet meer in de 20%. De Superb is ietsje zwaarder, dus ze hebben echt op alles bespaard om er maar voor te zorgen dat hij binnen de regels valt.
Ze hebben zelfs de asbak eruit gehaald om zover te komen, maar gelukkig hebben ze er wel een stuurwiel ingezet ;)

Bdbsp

Nieuw lid
Ik heb nog een originele set liggen nieuwe band met nieuwe velgen en de complete set krik lampenset schuim enz.

75euro is die van jou

Gr bob

Tafkah

Forumguru
Hai Bob,

Ik ben inmiddels voorzien met zo'n set, voor dezelfde prijs (helaas geen nieuw wiel, maar men kan niet alles hebben).

Dank voor het aanbod!

kansberg

Forumguru
@Tafkah: Denk dat de Sup voldoende vermogen heeft voor een sleurhut, geen zorgen. Zal over een week of 6 mijn ervaringen delen....En geen kwaad woord over het Volvo D4 blok, want goede motoren, maar wat dacht je van gemiddeld 1 : 18,88 rijden.... Dat red je met een D4 echt niet. Voor mij belangrijker als 'niet leaser' natuurlijk dan voor jou.

Alvast veel voorpret!

Tafkah

Forumguru
Ik ga zaterdag a.s op pad met recreatiecontainer. Met 1:10, zonder.. 1:20 minimaal. Maar tja nog niet echt veel tanks leeggemaakt zonder iets speciaals (lees:caravan). Heb sinds de pinkster niet meer getankt..dus de ervaring zal het leren.
In tegenstelling tot andere leaserijders kijk ik echter wel naar mijn verbruik, omdat ik het gewoon een sport vind om het zo zuinig mogelijk te doen. Ik kijk echter niet naar de prijs van de diesel.. dat geef ik toe..
Overigens zal ik met 4 fietsen op het dak en de caravan niet in de zuinigheidsstatistieken komen en dan let ik er ook weer minder op, maar solo moet ik toch 1:20 kunnen halen..

Bovenaan Onderaan