Reservewiel te leen

Hoi,

Ik ga op korte termijn op vakantie met mijn Octavia II uit 2010. Alles is geregeld, maar ik heb één open eindje: geen reservewiel.

Weliswaar zo'n reparatiesetje wat prima is binnen Nederland, maar dat lijkt me niet handig voor de lange afstand.

Ook al bij de dealer geinformeerd, maar zij konden me niet helpen. Vandaar hier de vraag: heeft iemand tijdelijk een reservewiel te leen? Betreft een periode van 2 weken vanaf 25 augustus.

Voor niks gaat de zon op, daar komen we wel uit.

Cordoba

Forumguru
Kijk anders eens bij een sloperij in de buurt: moet genoeg te vinden zijn, ik weet niet wat voor ET-waarde je precies hebt, maar je zoekt waarschijnlijk steek 5 x 112, ET-waarde rond de 50?? Je hoeft niet alleen naar een O2 te zoeken: van een Superb, Yeti, O3, Seat Leon en Toledo (niet allereerste modellen), Seat Exeo, Altea, Altea XL, Alhambra, juiste generaties VW Golf, Passat enz. zullen waarschijnlijk precies dezelfde velg en bandenmaat hebben.

Andere optie: als je winterbanden op een andere set velgen hebt: een winterband als reservewiel meenemen (en in de winter een zomerband)

Tafkah

Forumguru
Tis waarschijnlijk niet alleen het reservewiel, maar ook de krikset. Ik heb via mijn dealer een krikset gekocht (45 euri) en gevraagd of ze een derdehands wiel hadden liggen die ik voor weinig kon overnemen. Was 75 euri kwijt..

Rob

Forumguru
Als je Moerbeke passeert in het heen en in het terug komen mag je gerust mijn setje lenen hoor :deuk:

Welke Ollander passeert Moerbeke tegenwoordig niet onderweg naar vakantie? ;) Iets met volgooien voor wènag :D
On-topic: Inderdaad als je winterbanden hebt, neem er eentje mee. Doe ik ook, werkt prima. (Denk ik dan toch... Nog niet nodig gehad:dankje:)

Bakkertje

Forumguru
Gewoon even op MP een setje op de kop tikken, en krik vind je ergens tussen de 0 en 25 euro (ald an niet met complete set) een reserve wiel in 16 inch met steek 5x112 vind je ook zo voor een +/- 25 euro. Dan heb je voor een paar centen voor altijd een fatsoenlijke set, ook na je vakantie.

Tafkah

Forumguru
@Bakkertje : ik had MP in de gaten gehouden maar voor +/- 25 euri kon ik geen reserve wiel vinden. Als de velg een beetje aardig is (lees: geen roestbak) vragen ze er al gauw een 3 keer zoveel voor. Alsof ze van goud gemaakt zijn....

Tafkah

Forumguru
ah, dan denk ik dat iedereen na de vakantie toeschietelijker is dan voor de vakantie.. want in mei kon ik ze voor dat bedrag niet vinden...

Bakkertje

Forumguru
Ik heb bij het inleveren van m'n Octavia het reservewiel omgeruild voor het reparatiesetje in m'n huidige Superb en ben daar nog steeds erg content mee. Zelf vind ik het wel een geruststellend idee dat je een kapotte band onderweg kunt verwisselen.

Bovenaan Onderaan