Reservewiel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Glenn

Actief lid
Waarom hangt er op mijn reserve wiel een sticker van max. 80km per uur

Wat er zit gewoon de zelfde band op als op de 4 originele velgen ?

205/45/16

Ik vind het gewoon wat raar ?

van_der_P

Senior Member
Dat is inderdaad raar. Is de band van het zelfde merk en type ?
Een verklaring zou kunnen zijn dat een reservewiel, zeker als het vaker nodig is, verschillende kanten op draait. Ligt het wiel aan de rechterkant dan draait het rechts om, en ligt het links dan draait het links om. Dat is niet zo best voor een band. Daardoor zou je kunnen stellen dat de reserveband eigenlijk de slechtste band van de auto is. Ondanks het feit dat die slechts af en toe gebruikt wordt.

Jochus

Actief lid
En meestal is de bandenspanning ook niet goed op een reserveband, dat kan ook meespelen.

Gieliovd

Forumguru
Zit de sticker er op de band zelf of op de afdekking?

Ik verwacht namelijk dat deze sticker van de "thuisbrenger" komt welke in een auto kan zitten in plaats van een gewone. Daar geldt een maximumsnelheid van 80 voor. Op een gewone band is dit grote onzin.

Natuurlijk kun je diep gaan denken over draairichtingen, verdroging door niet gebruiken etc. etc.

Fabia

† In Memoriam
Ik ging al kijken voor mijn achterruiterwisser en zal dan gelijk eens kijken naar mijn reserveband.

Desperado

Forumguru
Ik denk dat Gieliovd wel eens gelijk kan hebben.
Een 16" reservewiel met zo'n bandenmaat lijkt me niet standaard, dus die aanduiding zal wss van het standaard thuisbrengertje zijn die er ooit in heeft gelegen.

Okki

Donateur
Had even over het hoofd gezien dat de auteur van dit bericht uit het mooie Belgie komt. Toepassing van thuiskomer of "normaal" wiel kan natuurlijk per land verschillen. Over Belgische specificaties van deze VRS versie kon ik niets vinden, echter wel op een Engels forum. Die hebben daar hetzelfde als onze Belgische vriend.

Lees hier: http://www.briskoda.net/forums/fabia/fabia-spare-tyre/100227/

Glenn

Actief lid
Bedankt
Hopelijk hebben we het gewoon niet nodig

Ja full size met zo met zo een gele sticker op de stalen velg

Desperado

Forumguru
Oh.....een gewoon stalen wiel.Daar vind ik het alleen vreemd aan dat er een sticker opzit, tenzij het zo'n rood geval met zo'n brommerband is, dan is het een thuiskomer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan