Reservoir Koelvloeistof

  • Onderwerp starter HeerlijkHelder
  • Startdatum
H

HeerlijkHelder

Ik heb nu bijna 7000 km op de teller en al 2 keer gehad dat ik een melding kreeg in de maxidot: Check Coolant!
De eerste keer zag de dealer duidelijk de koelvloeistof op het motorblok liggen. De 2e keer ben ik er niet bij gaan staan.. het regende te hard.

Ze hebben beide keren getest of er een lek was maar niks kunnen vinden. 5 februari wordt ie dan een dagje uit elkaar gehaald om het euvel te vinden. Iemand anders dit probleem ook al gehad?
 

JettaFreak

Actief lid
Ik had op een zondagochtend op de A18 iemand van de linkerbaan gedrukt en ging er daarna met 150/160 langs en toen ineens werd het maxidot rood gekleurd en kreeg ik een melding over de koelvloeistof, of ik maar even direct wilde stoppen. Dus ik was net voorbij de trage slak en toen kon ik met alarmverlichting de vluchtstrook op.
blush.gif
1439.gif
Zo zie je maar weer: haastige spoed is zelden goed.

Het bleek later een heel minimaal lekje te zijn, even bijvullen (eerst half uur wachten op skoda assistance (wegenwacht), die was dus best snel aanwezig) en wegwezen.

Groet,


JettaFreak
 

Frankie

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: HeerlijkHelder</font><hr />

Ik heb nu bijna 7000 km op de teller en al 2 keer gehad dat ik een melding kreeg in de maxidot: Check Coolant!
De eerste keer zag de dealer duidelijk de koelvloeistof op het motorblok liggen. De 2e keer ben ik er niet bij gaan staan.. het regende te hard.

Ze hebben beide keren getest of er een lek was maar niks kunnen vinden. 5 februari wordt ie dan een dagje uit elkaar gehaald om het euvel te vinden. Iemand anders dit probleem ook al gehad?

[/ QUOTE ]

Zal vast/hopelijk niet hetzelfde zijn maar ik heb een hele geschiedenis achter de rug van zgn onbekende oorzaken van het koelvloeistof verbruik.. Op een gegeven moment bijna een liter per week. Zie het verhaal hier: koelvloeistof perikelen

succes ermee !!!
 
ok - ik kan je vertellen wat mijn probleem was bij aflevering van mijn nieuwe auto. Kreeg na 1e dag (rit dordrecht/arnhem) en inderdaad lampje ging branden. Dus koelvloeistof bijgevuld, thuis komen en wederom leeg.... Terug naar de garage, luchtfilters etc eraf gehaald. Op druk gezet, 1.5bar, en toen begon te lekken... bleek in t-stuk zitten van de retourslangen. Dus als je voor de auto (motor) staat dan zit onder luchtgedeelte rechts. Wat bleek, monteur draait een bout los en hele spul valt eruit... huh? 1 bout en die zat niet eens goed vast ? ja dus, fauwtje bedankt, dus netjes vastgezet door de monteur met 2 bouten en geen problemen sindsdien. Eerste dagen na deze reparatie wel iedere dag nagekeken, maar is nu in orde nu. Dus mogelijk idee om de garage ook dit eens na te laten kijken, als niet helemaal goed vast zit dan lekt het een beetje en onder druk steeds meer. - succes.
 
Bovenaan Onderaan