reservoir koelvloeistof

raak-4

Nieuw lid
Hallo,
keek vanmorgen in het koelvloeistofreservoeir en zag dat er plastic deeltjes in dreven.:smiley29:
Heb zoveel mogelijk eruit gehaald en ik kom tot de conclusie dat het er ooit wel in heeft gezeten in een vaste vorm.
1 onderdeel is een ca. 7cm. lange tuit, lijkt wel wat op de tuit die je op een kitkoker schroeft.

Het is heel broos en volgens mij min of meer verteerd.

Wie kan mij vertellen wat het is, wat het (normaal gesproken) doet en of het nu kwaad kan, met name de deeltjes die ik er niet zo snel uit krijg.
Verder kan ik niet ontdekken of er koelvloeistof wordt verbruikt of lekt.:icon_smile_question
Alvast bedankt voor de reacties.

Ronnie

Forumguru
Ik denk dat dit oorspronkelijk het filter was, dit moet het eventuele bij te vullen koelwater filteren.

Gieliovd

Forumguru
Een foto zegt meer dan 1000 woorden in de herkenning van de herkomst....

En welkom op het forum!

Axel

Lid
Zou best een het middelste deeltje van het reservoir kunnen zijn vlak onder de vulopening. Dit ziet er geloof ik ook zo uit als jij het omschrijft.
Als je het niet vertrouwd zou ik gewoon even naar de dealer gaan en voor 11 euro een nieuw reservoirtje halen. Heel eenvoudig er zelf in te zetten. Wel ff voor de zekerheid dan met een platte tang de onderste slang dichtknijpen zodat je systeem niet leegloopt.

raak-4

Nieuw lid
Bedankt Gieliovd, maar heb het eigenlijk zonder erg weggekieperd. Veel was het eigenlijk ook niet meer alleen het tuitje was nog als zodanig herkenbaar.
Als het inderdaad zo eenvoudig is om het reservoir te vervangen ga ik dat wel doen. Hoop alleen dat eventuele plastic stukjes die klein genoeg zijn voor de slang geen schade aan kunnen richten.......
Enig idee?

Ronnie

Forumguru
Zulke kleine stukjes worden wel vermalen in de waterpomp, de restjes blijven dan wel ergens in de koeler/kachel steken. (waar ze geen schade aan kunnen richten)

raak-4

Nieuw lid
Heeft even geduurd maar igg bedankt allen voor de reacties. Rij een keertje langs de dealer voor een nieuw reservoir.

Bovenaan Onderaan