resetten DSG

Hoi,

Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kon dit onderwerp niet vinden.

Ik zou graag de DSG van mijn O2 resetten, zodat deze opnieuw van mijn rijstijl zou leren.

Ik kan mij herinneren hier ooit iets van gelezen te hebben, daarom vraag ik het maar :)

alvast dank voor het antwoorden :)

Grtz

Rallye

Forumguru
Volgens mij past de DSG-bak zich van minuut tot minuut aan. Een half uurtje filerijden zorgt voor trage reacties op de eerste kilometers bergweg. Resetten hoeft dus niet. Hij past zich zelf aan aan je rijstijl. Heb je klachten?

Oli4

Actief lid
Heb ook hier - na 3 dagen totaal fileleed (A12, wie kent 'm niet?) vóór de kerst - een in "D" niet vooruit te branden DSG gehad; in "S" weer geen enkel probleem.

Garage Van Loon zegde toe 't op te kunnen lossen door de DSG te resetten(€40,= arbeidsloon), maar 't loste zichzelf op na 2 dagen een totaal ander rijgedrag tentoon te spreiden (van be(j)/(d)aard-rustig naar veel kick-downs / veel 'onrustig' rijden met constante kleine snelheidswisselingen....
Opmerkelijk genoeg is 't gemiddel brandstofverbruik (Diesel) in't geheel niet gestegen na zo'n 1200km 'toeren'.

MarcoO2

Forumguru
Heb ook hier - na 3 dagen totaal fileleed (A12, wie kent 'm niet?) vóór de kerst - een in "D" niet vooruit te branden DSG gehad; in "S" weer geen enkel probleem.quote]

Aha! Was jij die andere O2-rijder naast me op de A12! :bye:

Oli4

Actief lid
MarcoO2;102060 Aha! Was jij die andere O2-rijder naast me op de A12! :bye:[/quote zei:
Mõgge Marco;),
vast wel.... al zat 't vanochtend tijdens jou 'posting' nog niet geweest zijn (kan vandaag uurtje later beginnen).
Ben vanochtend welgeteld één (goedgepoetste!) O2station tegengekomen, die wat moeite had de verplichte 90Km/h vlak voor Sweetlakecity aan te houden.... :xyxthumbs:

MarcoO2

Forumguru
Mõgge Marco;),
vast wel.... al zat 't vanochtend tijdens jou 'posting' nog niet geweest zijn (kan vandaag uurtje later beginnen).
Ben vanochtend welgeteld één (goedgepoetste!) O2station tegengekomen, die wat moeite had de verplichte 90Km/h vlak voor Sweetlakecity aan te houden.... :xyxthumbs:

Ha ha... ik moet zeggen dat ik nu ook wel moeite heb om me aan de snelheden te houden... er is echt geen hond op de weg!

Maar tussen Gouda en Zoetermeer zitten er nog wel een paar stukjes waar 90 the max is wat mij betreft. Er gebeuren nog steeds dagelijks ongelukken daar.

Oli4

Actief lid
:ot:
Maar tussen Gouda en Zoetermeer zitten er nog wel een paar stukjes waar 90 the max is wat mij betreft. Er gebeuren nog steeds dagelijks ongelukken daar.
Zolang mede-rijders een mentaliteit hebben 'maar ik heb ècht haast' & dat gedrag slechts beloond wordt met een acceptgiro (i.pv. het aan te bevelen Duitse Flensburger Strafpunten systeem) zal er m.i. niet al teveel veranderen.....
'Rust..... zal je redden...'
(Daarom ben ik overgestapt naar Diesel + DSG) :xyxthumbs:

MarcoO2

Forumguru
:ot:Zolang mede-rijders een mentaliteit hebben 'maar ik heb ècht haast' & dat gedrag slechts beloond wordt met een acceptgiro (i.pv. het aan te bevelen Duitse Flensburger Strafpunten systeem) zal er m.i. niet al teveel veranderen.....
'Rust..... zal je redden...' (Daarom ben ik overgestapt naar Diesel + DSG) :xyxthumbs:

Toch raar dan dat ik wel zoveel diesselrijders tegenkom die toch die haast-mentaliteit hebben... zou het dan toch niet zozeer aan de combi diesel en dsg, maar meer aan jou liggen dat je zo rustig bent? :winkie:

TL@

Forumguru
Ik heb ook een diesel dsg, maar echt rustig word ik daar niet van :1819:

Zeker niet met dat stomme SMOG alarm waardoor je op de snelweg beperkt wordt tot 90km/u. Vreselijk gedoe om het fijnstof tegen te gaan (dat nota bene van het Ruhr-gebied komt en niks te maken heeft met de auto)
Ik rij dus overal in S rond met zoveel mogelijk kick-downs zodat ik zeker veel fijnstof uitstoot :1439:

Oli4

Actief lid
Toch raar dan dat ik wel zoveel diesselrijders tegenkom die toch die haast-mentaliteit hebben... zou het dan toch niet zozeer aan de combi diesel en dsg, maar meer aan jou liggen dat je zo rustig bent? :winkie:

Go , da's waar ook... ik ben mij natuurlijk 's-ochtends op de A12 aan 't voorbereiden op m'n werk... => ben ambtenaar, die horen natuurlijk niet snel te gaan :worshippy:.
Nou snap ik ook wat al die andere filerijders voor werk hebben...:D, ook niet vooruit te branden !

(Alvast voor iedereen hier een goed bedachtzaam uiteinde & een vlammend, roetuitbrakend 2009:xyxthumbs:)
Groet,

Bovenaan Onderaan