Resetten na reinigen ABS sensor ?

Octo1900

Nieuw lid
Ben nieuw op dit forum en hoop antwoord op mijn probleem te vinden.

Onlangs gingen plotseling de lampjes van ABS, ESP en bandenspanning branden. Volgens dealer waarschijnlijk een defecte sensor linksachter. Heb deze vandaag eruit gehaald en gereinigd. Na terugplaatsen brandt nu alleen de ABS lampje.
Ik kan me voorstellen dat de eerdere melding eerst gereset moet worden en waarschijnlijk werkt de sensor wel gewoon. Heeft iemand hiermee ervaring, en als een reset nodig is; wie kan dit in de omgeving van Doetinchem?

Desperado

Forumguru
Wat de heren proberen te zeggen; het wordt hier erg gewaardeerd als nieuwe leden zich even voorstellen in het meet en greet topic.
Het antwoord op de vraag zal ook vast wel komen, helaas heb ik het niet.

ertromp

Forumguru
Wellicht dat iemand bij jou in de buurt met VCDS kan kijken naar de storing die in je computer staat. Dat kan je op het juiste pad zetten voor de daadwerkelijke oplossing.
Heb je ook al een stukje gereden en blijft de storing staan? Dan kan de garage het zomaar bij het juiste eind hebben en dan kan de sensor defect zijn

Antera

Donateur
Van Harte welkom

Uitlezen is het devies (kan ik eventueel). Gissen is missen. Na het vervangen van het juiste onderdeel mits het de ABS sensor is is resetten niet nodig. Indien het je sleepring of iets anders is dan is het net iets meer werk

Octo1900

Nieuw lid
heb de sensor en omliggende ruimte schoongemaakt met remmenreiniger. Bij contact AAN zijn alle lampjes uit, bij starten brandt uitsluitend het ABS lampje. 10 seconden later (dan rijd ik al) gaan toch de andere 2 lampjes ook aan. Laat toch de sensor maar vervangen....

Octo1900

Nieuw lid
vandaag bij dealer geweest. Sensor is vervangen. Bij proefrit branden na n7km de lampjes toch weer. Verkeerde diagnose. Waarschijnlijk is het toch het poolwieltje (kapot of vuil). Volgens dealer moet daarom volledige wiellager vervangen worden, omdat het wieltje erin geperst is. Dit vind ik vreemd want ik kan op internet een los wieltje bestellen en neem aan dat dit bedoeld is om 'm te vervangen. Wie heeft het bij het rechte eind? dealer of ik? (gaat dus om achterwiel van een OctaviaII).

ertromp

Forumguru
De magneetring die zit in de naaf geïntegreerd dus aan 1 stuk vervangen. Welk onderdeelnummer zou de ring dan los moeten hebben want ik zie niets in ETKA staan

Octo1900

Nieuw lid
op de site van Winparts kwam ik hem tegen. Febi/Bilstein. Poolwieltje van achteras (L+R) voor Seat en Skoda.

cvman

Nieuw lid
Dit wordt ook mijn eerste schrijven op t skoda foum.Rij een skoda oct.1.9TDI =< Bj. 2007.
Ik kwam dit probleem tegen op t forum. En ik heb precies het zelfde probleem. dit problem is opgetreden nadat ik op de snelweg 160km reed,en ineens ging t ABS - bandenspann.- ESP lampjes branden. vandaag geconstateerd dat t abs sensor defect is. kosten sensor 95euro,ingebouwd en wel 150eurotjes.Maarf zoals ik t hier zie kunnen het ook nog meerdere dingen zijn??

andrehj

Forumguru
Hoe is die storing geconstateerd? Met de computer of door fysiek te kijken? En is dan de sensor stuk, of de getande ring vies?
Dit filmpje laat een soortgelijk probleem heel aardig zien:
inclusief waarom de inbouw wellicht zo duur is in deel 2:
Overigens kun je zelf zo'n sensor voor rond de 45 euro wel vinden.

Bovenaan Onderaan