Resetten oliesleutel F1 1.4 TDI 2007

memoscan

Senior Member
Geachte techneuten onder ons over dit onderwerp is al menig keer gevraagd en besproken, maar wat ik ook probeer zowel met de vag com apperatuur als volgens het instructieboekje krijg ik het niet voor elkaar om deze te resetten, wel zie ik een melding van - 1500 te zien maar geen horizontale streepjes,wie geeft advies?
Memoscan

turboturbo

Forumguru
En dit?

1 Contact uit.
2 Knop aan km teller induwen+houden.
3 Contact aan.
4 Knop loslaten en naar rechts draaien.
5 Knop loslaten.

- Kan zijn dat je dit 2 keer moet doen (oil+service), herhaal instructie.

memoscan

Senior Member
Dank je turboturbo,
Deze volgorde klopt inderdaad het is gelukt en dit hoefde maar 1 keer, volgens mijn instructieboekje is de volgorde anders en ook bij mijn vorige fabia,s was dit weer anders helaas kan ik met mijn vag com apparaat wel veel maar het lukt niet om te resetten, en inderdaad macmania78 het was om de serviceinterval te wissen.
Bedankt voor het meedenken.

Adoks

Senior Member
Hoewel een aardige tip van turbo^2 kan dit alleen voor het 15000 interval. Mocht je auto longlife gecodeerd zijn, ben je dat nu kwijt voor zo ver ik weet. Verder kun je met VCDS wel degelijk resetten, tenminste met een normale legale versie.

turboturbo

Forumguru
Ik heb me destijds ook rotgezocht en vond een hoop niet-werkende work arounds (die wel zouden moeten werken)
Totdat ik bovenstaande op problemcar.nl tegenkwam (of all places!!)

Adoks

Senior Member
Volgens mij staat het zo ook in het instructieboekje, maar dit werkt niet voor long life voor zo ver ik heb gelezen op inet. Heb jij andere ervaringen met longlife interval resetten of heb je het alleen zo gedaan voor het 15000 interval?

turboturbo

Forumguru
Klopt, @Adoks, van longlife interval heb ik geen weets, alleen van het standaard 15.000 km interval....
Mijn Fabia (en ik denk de meeste F1's?) hebben QG0 interval; oftewel elke 12 maanden / 15.000 km een service beurt.

Bovenaan Onderaan