resetten tijd/uitval maxidot?

Hallo,

na bijna 4 maanden wachten is dan eindelijk onze Yeti gearriveerd, wij hebben hem vrijdag opgehaald. Hij bevalt goed, echter ook al 1 issue. Zal morgen de dealer over bellen/langsgaan, maar wellicht dat een van jullie het bekent voorkomt.

Tijdens het rijden vandaag viel ineens de maxidot uit en lichten er allerlei lampjes op (wellicht wel allemaal), de auto reed echter gewoon door en had verder ook geen rare neigingen of iets dergelijks. Dit duurde circa 5 seconden en daarna was alles weer OK. De navigatie etc. bleef het gewoon doen.
Hierna was wel de klok weer op 00:00 gezet.

Nu heb ik even wat zitten testen en lijkt het vooral te gebeuren als de auto uit is geweest en weer gestart wordt (nu paar keer getest en circa 1 op de 2 keer van herstarten staat de tijd weer op 00:00.) Het is nog niet weer gebeurt onder het rijden (maar goed sindsdien ook nog maar uurtje gereden).
De auto zelf lijkt verder gewoon zijn ding te doen.

Zoals gezegd morgen even langs de dealer, maar hier wellicht al ideeen? (los contactje of iets dergelijks?)

Cordoba

Forumguru
Het eerste waar ik aan denk, is een stekker die er niet helemaal goed in zit. Een andere voor de hand liggende mogelijkheid is een draadbreuk. In beide gevallen kan de trilling tijdens het starten er voor zorgen dat de spanning even wordt onderbroken.

Mark

Banned
Het kan ook zijn dat de baterij niet genoeg spanning heeft/geeft, doe ééns een lange rit en kijk dan ééns of hij het nog heeft.

Nou vanochtend was het helemaal hommeles, hij wilde eerst niet starten, maar na een aantal pogingen uiteindelijk toch aan de praat gekregen en toen snel naar de dealer gereden.
Onderweg viel alles op het dashbord (tellers/maxidot) om de haverklap uit en klonk er af en toen waarschuwing ping toon. Ook de verlichting deed het soms wel/soms niet. Dit ging met intervallen dan weer 20 seconden deed alles het daarna 20 seconden weer niet.
Vreemde is dat de radio/navigatie nergens last van had.
Maar goed we hebben de dealer gehaald en daar staat hij nu voor onderzoek. Hopelijk snel opgelost, want dit is geen goed begin met een nieuwe auto.

Cordoba

Forumguru
Het kan altijd nog gekker: ik heb het ooit meegemaakt dat ik mijn nagelnieuwe auto op ging halen bij de dealer, en er niet eens mee thuis kwam. Later bleek mijn auto onderdeel uit te maken van een serie met een haperend relais voor de brandstofpomp, nadien nooit meer serieuze problemen met de auto gehad.

Ik dacht overigens ook even aan slecht vastzittende accupool, maar waarschijnlijk zou de motor dan ook uitvallen (al is dit met het oog op het bijladen door de dynamo niet zeker).

zojuist met de delaer gesproken, ze hebben er vanmiddag onderzoek naar gedaan, maar weten nog niet wat het is, lijkt in iedergeval niet zo iets simpels als een kabel of de accu. Belooft dus niet veel goeds, morgen hopelijk beter nieuws

Cordoba

Forumguru
Ik zou juist de omgekeerde conclusie trekken: het is waarschijnlijk zoiets simpels, dat uitlezen geen uitsluitsel geeft. Het feit dat je dealer aangeeft dat ie het nog niet weet, vind ik eerlijk gezegd een goed teken. Dat wijst erop dat ie niet zomaar iets roept of iets doet, maar serieus wil weten wat de oorzaak is, voordat ie je weer met de Yeti op pad stuurt.

even een korte update over de voortgang. Helaas staat hij nog steeds bij de garage en is nog steeds niet helemaal duidelijk wat er aan de hand is.
De hele auto hebben ze doorgemeten en allerelei mogelijke zaken die de oorzaak kunnen zijn afgekoppelt, maar nog steeds de storing. Nu ligt het vermoeden er dat het dan weleens in de zgn gateway kan zitten (?? ken ik alleen van computer land niet van auto land, maar goed schijnt er 1 in te zitten :-)
dus die hebben ze net vervangen en er wordt opnieuw getest.

Maar weer afwachten dus........het plezier van de nieuwe auto wordt inmiddels wel wat minder...maar goed is niet anders. Heb wel het idee dat er in iedergeval serieus naar gekeken wordt, alleen jammer dat het allemaal zo lang moet duren :( (maar ja dit is inderdaad beter dan een half bakken oplossing)

Gompie

Lid
Zit 'm waarschijnlijk in je afneembare trekhaak :laugh:
Maar serieus, is mooi balen. Bij ons thuis slaat de hoofdstop er soms uit. Al een paar keer een electricien laten komen en doormeten, maar niets te vinden.

even weer een update: vorige week hadden ze de canbus vervangen en hadden wij hem weer meegenomen. Helaas was het een dag later alweer raak en konden we weer terug naar de dealer.
Daar heeft hij deze week weer gestaan. De pret van een nieuwe auto was intussen wel naar een diepte punt gedaald. Van de 14 dagen eigenaar heeft hij er 12 in de werkplaats gestaan.......

Inmiddels hebben ze nu het circuitbord van het instrumenten paneel zelf vervangen en hebben wij hem zojuist weer opgehaald....vol goede moed proberen we het nogmaals. :super:
De leen Roomster was opzich OK, maar toch niet echt waar we voor gekozen hadden (en geen automaat :(), en die hopen we voorlopig dus niet weer te zien.

Helaas trad het euvel vandaag weer op.....en moet hij dus weer terug naar de garage, we hebben het nu wel een beetje gehad met de Yeti.
Koop je ook een nieuwe auto voor 36K, staat hij constant bij de garage :mad:
Wij willen de garage nog wel de kans geven het nu toch een echt keer te verhelpen, maar iemand enig idee hoelang voordat we hen in gebreke kunne stellen en ons geld terug kunnen vragen?
Wij zijn nu 3 weken eigenaar en hebben er maar liefst 4 dagen in kunnen rijden.

hemi24

Forumguru
Heeft je dealer alle naderhand ingebouwde accessoires al eens losgekoppeld en dan met de auto gestuurd?

Gompies opmerking is helemaal niet zo raar, als je kijkt wat je loshaalt voor de inbouw van de kabelset voor de trekhaak...

Ze hebben (naar eigen zeggen) zo'n beetje alles al afgekoppelt gehad en de storing trad nog steeds op.
Vandaar dat ze waarschijnlijk verwachtten dat het aan de canbus of het circuitbord zelf lag, dezen zijn dan ook vervangen. Maar die zijn dus (gezien er nog steeds een issue is) waarschijnlijk ook niet de (hele) oorzaak.
Begrijp dat het ook voor de dealer een lastig issue is (treed namelijk slechts soms op (een keer per x dagen)), maar het wordt nu zo langzamerhand wel wat vervelend.

EdK

Forumguru
Kunnen ze je wagen niet onderhand eens bij PON neerzetten en daar laten doorlichten ?
Want krijg nu een bruin vermoeden dat je dealer er ook niet uitkomt en simpelweg alleen maar modules aan het wisselen is !
Terwijl het wel eens een simpel iets met massa kan zijn !?

maandag brengen we hem weer heen, mocht het weer niet lukken dan ga ik dat inderdaad maar eens voorstellen denk ik.

edit: maandag hebben we niet gehaald....net viel alles weer uit incl. verlichting.....de Columbus vroeg nu na de uitval zelfs om de security code (die wij dus niet hebben).....dus we hebben hem zojuist weer omgeruild voor de Roomster (waar we inmiddels helemaal aan gewend zijn, die voelt nu meer als onze auto LOL :eek:oo:...of eigenlijk zou ik moeten zeggen: :(

en dan nu (hopelijk) de laatste update: ze hebben vorige week maandag het hele instrumenten paneel vervangen en nu hebben we eindelijk de 1e week probleemloos kunnen rijden. Het lijkt dus nu toch echt opgelost. Zojuist lekker 400km gereden en buiten dit "akkefietje" zijn we verder heel tevreden met onze aankoop. Het plezier in de auto begint weer terug te komen :grin:

Jan_Hein

Actief lid
Ik hoop het oprecht voor je. Tis nou mooi geweest . Dit draadje gevolgd en ook andere met allerhande problemen.
Dat maakt me heel erg aan het twijfelen. Heb een proefrit aangevraagd en wil binnenkort gaan bestellen, maar hoop niet dat ik er spijt van krijg.
Anders ga ik verder winkelen.

Veel plezier van je YETI gewenst.

drugarth veel rijplezier met de Yeti.
Mocht het euvel nu nog een keer voorkomen (hoop het niet) dan geef ik je hieronder een tip.
Wij hebben met onderstaande oplossing via advocaat een nieuwe auto, KIA Venga, gekregen(de ellende zal ik je besparen) en daarna gelukkig gauw overgestapt op twee Skoda Fabia's II.

mvgr

Voorbeeld:
Om de overeenkomst te ontbinden het volgende. In onderhavige kwestie is sprake van consumentenkoop. U handelt in uw particuliere hoedanigheid, ten opzichte van .....B.V, als bedrijf. Artikel 7:21 en 7:22 BW bieden in dit kader, ten behoeve van de consument, aanknopingspunten teneinde, in dit geval, ....B.V. te verplichten alsnog hun verplichtingen te laten nakomen.

Artikel 7:21 BW bepaalt dat, indien de afgeleverde zaak niet aan de overeenkomst voldoet, de koper aflevering, herstel, of vervanging van de afgeleverde zaak kan vorderen. In het verlengde van artikel 7:21 BW, bepaalt artikel 7:22 BW dat de consument voorts de bevoegdheid heeft de overeenkomst te ontbinden, dan wel de koopprijs te verminderen. Artikel 7:22 lid 2 BW bepaalt dat het ontbinden van de overeenkomst of het verminderen van de prijs alleen dan mogelijk is wanneer herstel of vervanging onmogelijk is. Met andere woorden; als consument dient u eerst te onderzoeken of herstel of vervanging mogelijk is. Voor zover zulks niet mogelijk is, dan kan de overeenkomst worden ontbonden of de koopprijs worden verminderd.

Bovenaan Onderaan