Edwin1969
Actief lid
Sinds enige tijd is sprake van een rauw klinkende motor binnen het toerengebied van 1500-2000 toeren, welke mij steeds meer ging irriteren. Ik heb ruime ervaring met VAG-diesels, dus weet dat het niet de stilste dieselmotoren zijn, maar dit geluid viel duidelijk buiten het normale niveau bij (normaal/rustig !) optrekken.
Op mijn verzoek heeft de chef werkplaats samen met mij een uitgebreide proefrit gemaakt en bevestigde dat sprake is van een resonantie, waardoor dit (te) rauwe geluid ontstaat. Oorzaak kan zeer divers zijn en betekent dus dat de dealer flink aan het speuren moet gaan onder de motorkap.
Sinds vorige week maandag staat de auto bij de dealer en heb ik inmiddels bericht gekregen dat de oorzaak is gevonden, t.w. een klep in het kachelhuis. Binnenkort hoop ik de auto weer op te halen en ben erg benieuwd of dat inderdaad de oorzaak is geweest.
Hebben er meer mensen last (gehad) van deze resonantie en zo ja, lag dat ook aan het kachelhuis of is deze klacht zeer incidenteel en heb ik gewoon pech ?
Op mijn verzoek heeft de chef werkplaats samen met mij een uitgebreide proefrit gemaakt en bevestigde dat sprake is van een resonantie, waardoor dit (te) rauwe geluid ontstaat. Oorzaak kan zeer divers zijn en betekent dus dat de dealer flink aan het speuren moet gaan onder de motorkap.
Sinds vorige week maandag staat de auto bij de dealer en heb ik inmiddels bericht gekregen dat de oorzaak is gevonden, t.w. een klep in het kachelhuis. Binnenkort hoop ik de auto weer op te halen en ben erg benieuwd of dat inderdaad de oorzaak is geweest.
Hebben er meer mensen last (gehad) van deze resonantie en zo ja, lag dat ook aan het kachelhuis of is deze klacht zeer incidenteel en heb ik gewoon pech ?