Resonantie brillenhouder

rutgerm

Senior Member
Ik heb een hele vervelende resonantie in/bij de brillenhouder in het plafond. Is er iemand die dit ook bij de kop heeft gehad en weet hoe je het ding moet demonteren? Of nog mooier: hoe je dit probleem oplost?

Canon-Eye

Forumguru
Als je dat ding vlak voor de binnenverlichting bedoelt: die zit erin geklikt met verende klemmetjes.
Althans, ik heb onlangs zo'n brillenklepje laten monteren en kreeg het vaste klepje dat er eerst zat mee naar huis.
Daar zitten metalen klemmetjes aan, zo te zien zit er niks echt vastgehaakt.

Ik zou eens beginnen met een smal plamuurmes of zoiets er tussen te zetten en dan met 'gedoseerd geweld' proberen los te wrikken... Platte schroevendraaier gaat ook wel denk ik, maar dan is de kans op beschadiging groter.

EdK

Forumguru
Hoooooooooooooooooooooooooo dat klemmen is misschien voor de Fabs, maar bij mijn Yeti zit hij wel degelijk geschroefd met twee schroeven (torx)
En moet ik het smalle rooster voor de lampjes los klikken om bij deze schroeven te komen

rutgerm

Senior Member
Iemand die hem er bij de Octavia al eens af heeft gehad? Ik ben een meester in het afbreken van clipjes en palletjes, dus een beetje voorkennis zou fijn zijn.

Cordoba

Forumguru
Rutger, de brillenhouder rammelt, maar is ie wel leeg (dus dat niet de bril in het vakje ligt te rammelen)?
(bij rammelende bril, iets van vilt, of schuimrubber in het vakje plakken zodat ie niet meer rammelt)

Als je 'm loshaalt, eens kijken als je de veren ietsje buigt zodat ie wat strakker of juist wat losser zit, rammelt ie dan nog? Als je ergens op het klepje drukt, kun je dan het rammelen stoppen? (om te bepalen waar ie precies rammelt en wat je eraan moet doen). Eventueel speling proberen op te vullen zodat ie niet meer rammelt, of anders kijken of je met bijvoorbeeld rubbercoating de rammel eruit krijgt (plasti dip is er ook in mat-transparante uitvoering)

EdK

Forumguru
kunt hem ook dicht purren met purschuim, ben je zeker van gerammel af !
wel je bril eerst verwijderen hoor, krijg je naderhand er niet meer uit

rutgerm

Senior Member
Met de hand tegenhouden helpt niets. Dus vermoed dat er iets bij het roostertje voor de microfoon trilt. Dichtpurren gaat me wat ver.

Cordoba

Forumguru
Als met de hand duwen niet uitmaakt, is het in elk geval niet de beweegbare klep die rammelt. Het is niet toevallig een lampje van de interieurverlichting ofzo dat half los ligt te rammelen?

Jewepe

Forumguru
Brillenvakje zit gewoon "geklikt". Het beste aan de voorkant (naar het midden van het dak) iets tussen steken en "gepast geweld" toepassen. Het brillenvak valt dan gewoon naar beneden.

rutgerm

Senior Member
Heb volgens mij de oorzaak te pakken. Brillenvakje eruit gehaald (bedankt voor de instructie) en voelde erachter bovenop de hemelbekleding een plastic bakje (volgens mij van het alarm, kan dat?) waarvan het dekseltje een beetje kon bewegen tov de rest. Plakje tape erover. Lijkt nu weg.
Bedankt allen.

Bovenaan Onderaan