Resonantie rechtsvoor (2.000 toeren).

jeroenschmidt78

Actief lid
Ik heb last van een resonerend geluidje rond de 2.000 toeren ergens rechtsvoor (hoek dasboard kast/rechterportier). Iemand een idee hoe dit eenvoudig op te lossen aangezien ik vast niet de enige ben die hier last van heeft. Alvast bedankt voor jullie reactie.

Bakkertje

Forumguru
Heb je de paravan al gecontroleerd op losse rommel (takjes e.d.) ?
Bij mij ligt er al een paar dagen een eikeltje in de op en neer rolt als ik de bocht neem ;)
Handschoenenkastje al leeg geruimd?

Oftewel wat heb je al gedaan om het probleem te vinden?

ertromp

Forumguru
Bij 2013 O3's (1e series) zijn er problemen geweest met het dashboardkastje wat los/scheef kan gaan hangen. Is garantieregeling voor

Gelijk probleem sinds het niet meer warm is. Auto is 1 jaar oud nu. Lijkt wel of een bevestiging van de portier bekleding los zit en rammelt , is niet altijd. Dank voor tip handschoenkastje

jeroenschmidt78

Actief lid
Het geluid komt echt onder de bekleding vandaan ter hoogte van waar de achterpassagier zijn voeten zet (net voor de luchtventilatie roosters).

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

jeroenschmidt78

Actief lid
Die heb ik wel maar die hebben nog niet met materiaal in de auto gespeeld.
De dealer Ab Mulder heeft dit eerder voorhanden gehad en dit bleek inderdaad de brandstofleiding te zijn die loopt door een holle koker onder de bijrijdersstoel. LeasePlan ook betrokken in dit verhaal en deze staan positief achter het vinden van een oplossing

Mettes

Forumguru
Wanneer het geluid vanonder de passagiersstoel komt is het hoogstwaarschijnlijk de brandstofleiding.
Zeker omdat het geluid optreed bij een bepaald toerental.
De oplossing is om door de gaten in koker,onderaan de wagen,isolatiemateriaal te proppen.
Heb dit zelf met leiding-isolatie gedaan.(schuimrubber)
Op deze manier komt de brandstofleiding vaster in de koker te zitten en kan deze niet meer resoneren.
Let hier wel dat je de isolatie er niet volledig inpropt zodat je deze achteraf nog kan verwijderen.

Bovenaan Onderaan