resterend te rijden km's

resterend te rijden km\'s

ben momenteel in het land van herkomst van mijn mooie O2 onderweg en het lijkt wel of mijn auto dit voelt. ik heb nog nooit zo zuinig gereden (gem 4,7 liter al over een afstand van ruim 400 km.). Voor de gein ook maar even een foto erbij gedaan van de afstand die ik nog met mijn tank kan rijden (is welliswaar niet helemaal scherp, maar ja, onder het rijden valt dat ook niet mee met een telefoon).

groetjes,

Tweety

Bijlagen

• 31787-verbruik.jpg
    31787-verbruik.jpg
    71,9 KB · Weergaven: 31

Ruald

Nieuw lid
Re: resterend te rijden km\'s

hahaha, ik heb datzelfde de laatste dagen ook in nederland. Dat ik met een volle tank zo genaamd 1100/1200 kilometers zou kunnen doen. Tot de brandstofmeter eenmaal begint te lopen. Dan valt reikwijdtemeter ook dramatisch terug totdat je bij de tank staat. Dan kom je erachter dat die 1100/1200 veel te optimitisch was en dat je uiteindelijk maar 900/950 gehaald hebt.

Misschien komt het door het mooie weer of hebben de nieuwe types weer een andere reikwijdtemeter die niet helemaal nauwkeurig is.

Skombi

Actief lid

Door de hitte zet de benzine uit en lijkt de tank voller te zitten dan hij is.

DJNeO

Actief lid

1200 km op 1 tank benzine... dan moet je een erg grootte tank hebben in je auto... Hier zit diesel in, en volgens mij zet dat iets minder uit dan benzine...

TDI_DSG

Senior Member

Tweety

ik begrijp dat jij ook een 2.0 tdi dsg rijdt? Ik kom daarmee niet verder dan 1 op 16...Met mijn toledo 110 pk sport reed ik met gemak 1 op 19. De baas betaalt gelukkig, maar hoe doe jij dat zo zuinig rijden?

aangezien ik momenteel in CZ onderweg ben en ze daar een aantal verkeersregels hebben aangescherpt (met name snelheidscontroles), rijd ik hier niet harder dan 90 tot 100 km per uur. Overigens kun je behoorlijk uinig rijden met de 2.0 tdi motor. Het is alleen heeeeel erg verleidelijk om gas te geven, want dat is zo'n lekker gevoel.

groetjes,

Tweety

ougie

Forumguru

</font><blockquote><font class="small">Citaat: TDI_DSG</font><hr />

Tweety

ik begrijp dat jij ook een 2.0 tdi dsg rijdt? Ik kom daarmee niet verder dan 1 op 16...Met mijn toledo 110 pk sport reed ik met gemak 1 op 19. De baas betaalt gelukkig, maar hoe doe jij dat zo zuinig rijden?

[/ QUOTE ]

1 op 16 haal ik alleen als ik continu boven de 180 zo kunnen blijven, denk ik zo. Ik ben best een doorrijder en haal dan nog steeds de 1 op 18 met gemak. Is die DSG misschien wat dorstig? /forum/images/graemlins/crazy.gif

VEEJAY

Forumguru

Heb niet gekeken wat het verbruik was /forum/images/graemlins/24.gif

Bijlagen

• 31960-IMAGE_00005.jpg
    31960-IMAGE_00005.jpg
    43,1 KB · Weergaven: 24
Bovenaan Onderaan