Resultaat van 10 vergelijkenden testen met O2

LenK

Forumguru
Resultaat van 10 vergelijkende testen met O2

Bij Autozeitung.de wordt wat afgetest. Er zijn 10 vergelijkende testen te vinden van de O2 in diverse uitvoeringen en met de uiteenlopende tegenstanders.

De resultaten van de O2 zijn erg goed te noemen. In de 10 testen wordt een O2 7 maal 1e en 3 maal 2e. Als je naar de index kijkt zijn de verschillen niet altijd groot, maar toch 1e=1e !

Ik heb even gefreubeld met excel en de resultaten samengevoegd en samengevat. Kijk maar eens waar de O2 allemaal van "wint".

Je kunt ook de sterkere en zwakkere punten van de O2 aflezen in vergelijking met zijn tegenstanders.
De eigenschappen van goed naar minder gesorteeerd zijn bij de O2:
Carrosserie - Motor/Aandrijving - Milieu/Kosten - Rijdynamiek - Rijcomfort
Bij Rijcomfort scoorde de O2 nooit 1e. Dat is dus hét verbeterpunt en als je naar details daarvan kijkt komt het neer op "Innengeräusche". Of te wel als Skoda eens wat meer geluids-isolatie toepast, dan scoren ze nog beter!

Wat me nog opviel was dat de Mercedes C 2 maal slecht scoorde in zo'n vergelijking (en maar dokken voor zo'n prestige hok!)

Als je Duits goed is en je hebt wat tijd over dan kun je via de link hierboven weer even vooruit met lezen.

Edit: afbeelding komt klein over (groter uploaden lukt niet) maar is toch wel te lezen

Bijlagen

• ScreenHunter_02 Sep. 18 11.03.jpg
    ScreenHunter_02 Sep. 18 11.03.jpg
    36,7 KB · Weergaven: 142

Tijg

Actief lid
Bij Autozeitung.de wordt wat afgetest. Er zijn 10 vergelijkende testen te vinden van de O2 in diverse uitvoeringen en met de uiteenlopende tegenstanders.

Die vijfde test tegen de BMW en de Mercedes heb ik in handen gehad. Conclusie Autozeitung was dan ook dat de Skoda met 10 mille verschil de vloer aanveegde met BMW en Mercedes. Meestal op "value for money" gebied, maar ook een aantal punten absoluut de top. :xyxthumbs:
Is wel lang geleden, ik zal es snuffelen in dat archief.

Vooral Qualität/Verarbeitung is leuk. BMW 190/200, Skoda 180/200, Mercedes 183/200 :tongue:. Daar kunnen ze het in Stuttgart mee doen.

Bovenaan Onderaan