Review na 1 jaar, 43000KM OII 1.9 TDI Elegance

Hoppe

Lid
Dit bericht had ik geplaatst op 02-01-2006

Vandaag mijn nieuwe lease bak gekregen, een OII combi elegance stone gray metalic. Wat is ie mooi en wat rijdt ie lekker. Voor een ieder die een Octavia overweegt kan ik enkel maar zeggen gewoon doen! Ik heb zelf altijd mercedes gereden maar dat is in kwaliteit tegenwoordig gewoon huilen met de pet op. Deze auto heb ik 2 maanden geleden al in geleverd en de die tijd heb ik overbrugd met verschillende huur auto's. Een VW T4 bus, een Passaat een Astra station en een Hyundai Tucson. Op zich allemaal best aardige auto's maar ik begon steeds banger te worden dat ik de merc zou gaan missen want ik ben wel mercedes mannetje.
Vandaag wist ik al na een paar km in de OII dat die angst echt ongegrond was. Ik ga de mercedes niet missen, sterker nog ik zal het merk de komende jaren niet meer met een hoofdletter schrijven dat moet het eerst maar weer verdienen. Tot die tijd zeg ik Skoda! Ik rijd zo'n 50k per jaar en ik zal volgend jaar op 02-01-2006 een review geven van mijn ervaringen met de auto en met de garage. Als ik eerder bericht is dat geen goed teken! Over de garage gesproken, prima geholpen bij Rotel in Breda. Ondanks dat de leasedeal nogal wat voeten in aarde had ben ik tot de dag van aflevering keurig behandeld. En geloof me deze auto heeft Rotel niet makkelijk verkocht. Het contract was rond met leaseplan totdat er een probleem was over de teken bevoegdheid met mijn huidige directeur. De auto stond toen al wel bij Rotel, gelukkig deed een andere lease maatschappij niet moeilijk over de handtekening maar wel over de lever datum. Afleveren in 2005 was voor hun inmiddels niet meer mogelijk, het lange wachten was begonnen voor mij en voor Rotel, de auto bleef dus erg lang in hun voorraad staan. Ik ben in ieder geval erg happy met deze auto, wat een ruimte, souplesse heeft eindelijk betekenis gekregen, en veel van de onderdelen komen zo uit de passaat. De zonnekleppen, deur handles, knoppen voor binnen verlichting, etc. Het straalt allemaal wel kwaliteit uit, ook de deuren klinken als een kluis bij het dicht gooien. Ik zal nu eerst maar eens stoppen want de Skoda moet zich verder eerst maar eens bewijzen en ik ga anders klinken als een citroén verkoper.

Nu, 02-01-2007

Ik kan alleen maar zeggen dat de auto alle verwachtingen heeft overtroffen. Er staat nu 43K op de teller en ik heb de garage alleen gezien voor een beurt. De auto rijdt nog steeds heerlijk en is absoluut kraak en rammel vrij. Er is gewoon niets kapot gegaan. De ruimte die de combi bied is ideaal en aan vermogen heb ik meer dan zat, zelfs met de caravan er achter. De eerste maanden gebruikte hij wat olie maar nu geen druppel meer. Als ik mijn aanhanger gebruik dan brandt het lichtje van een defecte lamp, dit is nog niet verholpen maar dat is mijn eigen laksheid geweest. Rotel zou het nakijken maar mijn aanhanger stond vol met troep dus dat is toen niet gebeurd. Het boeid mij verder ook niet echt want zo vaak hangt hij er niet achter en met de caravan had ik het probleen niet! Het brillen vakje aan het plafond is niet bekleed van binnen en daar wil mijn bril wel eens rammelen dus heb ik er zelf maar een doekje onder gelegd en dat "probleem" is ook weg. Bijna vergeten, ik had een ster in mijn ruit, dat is gerepareerd maar dat had met elke auto kunnen gebeuren. Ik baalde er knap van want het was al binnen de 1000 KM. [piiieeep] happens.
Kortom de OII heeft het naar mijn mening zeer goed gedaan ik hoop en verwacht dat dit zo blijft. Ik denk er zelfs over om prive een tweede Skoda te kopen, binnen dit jaar heb ik een ijzer sterk vertrouwen in het merk en ook wel de dealer gekregen. Deze auto is een echte aanrader!!!!!!!

baby012.gif
baby012.gif
baby012.gif
baby012.gif
baby012.gif
baby012.gif

vandaag mijn O2 met ook een 1.9 tdi motor in ontvangst mogen nemen...wat een feest is dat !!! ben inmiddels naar belgie en daarna langs 3 vrienden geweest om ze gelukkig nieuw jaar te wensen
smile.gif
haha...ik hoop (en verwacht het ook) om op 02-01-2008 net zo tevreden te zijn over mijn O2....ik heb er in elk geval een heel goed gevoel bij.
de eerste 1.000 km komt de motor niet boven de 3.000 tpm...mij zien ze pas weer voor de 30.000 km beurt terug
xyxthumbs.gif

Bovenaan Onderaan