Hoppe
Lid
Dit bericht had ik geplaatst op 02-01-2006
Vandaag mijn nieuwe lease bak gekregen, een OII combi elegance stone gray metalic. Wat is ie mooi en wat rijdt ie lekker. Voor een ieder die een Octavia overweegt kan ik enkel maar zeggen gewoon doen! Ik heb zelf altijd mercedes gereden maar dat is in kwaliteit tegenwoordig gewoon huilen met de pet op. Deze auto heb ik 2 maanden geleden al in geleverd en de die tijd heb ik overbrugd met verschillende huur auto's. Een VW T4 bus, een Passaat een Astra station en een Hyundai Tucson. Op zich allemaal best aardige auto's maar ik begon steeds banger te worden dat ik de merc zou gaan missen want ik ben wel mercedes mannetje.
Vandaag wist ik al na een paar km in de OII dat die angst echt ongegrond was. Ik ga de mercedes niet missen, sterker nog ik zal het merk de komende jaren niet meer met een hoofdletter schrijven dat moet het eerst maar weer verdienen. Tot die tijd zeg ik Skoda! Ik rijd zo'n 50k per jaar en ik zal volgend jaar op 02-01-2006 een review geven van mijn ervaringen met de auto en met de garage. Als ik eerder bericht is dat geen goed teken! Over de garage gesproken, prima geholpen bij Rotel in Breda. Ondanks dat de leasedeal nogal wat voeten in aarde had ben ik tot de dag van aflevering keurig behandeld. En geloof me deze auto heeft Rotel niet makkelijk verkocht. Het contract was rond met leaseplan totdat er een probleem was over de teken bevoegdheid met mijn huidige directeur. De auto stond toen al wel bij Rotel, gelukkig deed een andere lease maatschappij niet moeilijk over de handtekening maar wel over de lever datum. Afleveren in 2005 was voor hun inmiddels niet meer mogelijk, het lange wachten was begonnen voor mij en voor Rotel, de auto bleef dus erg lang in hun voorraad staan. Ik ben in ieder geval erg happy met deze auto, wat een ruimte, souplesse heeft eindelijk betekenis gekregen, en veel van de onderdelen komen zo uit de passaat. De zonnekleppen, deur handles, knoppen voor binnen verlichting, etc. Het straalt allemaal wel kwaliteit uit, ook de deuren klinken als een kluis bij het dicht gooien. Ik zal nu eerst maar eens stoppen want de Skoda moet zich verder eerst maar eens bewijzen en ik ga anders klinken als een citroén verkoper.
Nu, 02-01-2007
Ik kan alleen maar zeggen dat de auto alle verwachtingen heeft overtroffen. Er staat nu 43K op de teller en ik heb de garage alleen gezien voor een beurt. De auto rijdt nog steeds heerlijk en is absoluut kraak en rammel vrij. Er is gewoon niets kapot gegaan. De ruimte die de combi bied is ideaal en aan vermogen heb ik meer dan zat, zelfs met de caravan er achter. De eerste maanden gebruikte hij wat olie maar nu geen druppel meer. Als ik mijn aanhanger gebruik dan brandt het lichtje van een defecte lamp, dit is nog niet verholpen maar dat is mijn eigen laksheid geweest. Rotel zou het nakijken maar mijn aanhanger stond vol met troep dus dat is toen niet gebeurd. Het boeid mij verder ook niet echt want zo vaak hangt hij er niet achter en met de caravan had ik het probleen niet! Het brillen vakje aan het plafond is niet bekleed van binnen en daar wil mijn bril wel eens rammelen dus heb ik er zelf maar een doekje onder gelegd en dat "probleem" is ook weg. Bijna vergeten, ik had een ster in mijn ruit, dat is gerepareerd maar dat had met elke auto kunnen gebeuren. Ik baalde er knap van want het was al binnen de 1000 KM. [piiieeep] happens.
Kortom de OII heeft het naar mijn mening zeer goed gedaan ik hoop en verwacht dat dit zo blijft. Ik denk er zelfs over om prive een tweede Skoda te kopen, binnen dit jaar heb ik een ijzer sterk vertrouwen in het merk en ook wel de dealer gekregen. Deze auto is een echte aanrader!!!!!!!
Nu, 03-01-08
Weer een jaar verder met mijn OII, en het wordt een saaie review. Het enige probleem dat ik heb gehad is dat het lampje van de banden spanning, die bleef branden en een defecte koplamp. Bij Rotel hebben ze een "reset" gedaan geloof ik, probleem van de banden spanning was zo weg! Met een kleine 15 min. en een lekker bakkie koffie, geen straf.
OII is wel op nieuwe voor banden gezet, vond ik wel wat snel bij 60K maar ik rij wel veel snelweg en dus file, gaan, staan, ect. Nieuwe banden zijn Michelin Energy's, zullen best langer mee gaan en minder diesel pakken maar grip is duidelijk minder. Ben er nu weer aangewend maar vond het direct na de wissel maar matig. De OII leek ook wat meer spoor te zoeken dan voor de wissel. Op naar de 90K beurt, dan laat ik wel een slecht wegdek pakket monteren. Vind het toch te vaak voorkomen dat de OII met een beetje belading ieder hobbeltje of drempel met de trekhaak aait. Olie verbruik is nog steeds nihil, auto blijft rammel vrij, ik heb wel de vering wat horen kraken in de koude periode maar dat is na de beurt ook weer weg. Ik hoop dat ik over Tichelaar(nieuwe dealer na Rotel in Breda) net zo tevreden wordt al over Rotel, de eerste ervaring was goed zo niet zeer goed. Ik had dus een defecte koplamp en lui als ik ben dus niet in het boekje gekeken. Met mijn grote jatten kwam ik onmogelijk bij de pit en ik kreeg mijn lamp er dus niet uit, laat staan er in. Op naar Tichelaar waar ik de vaste werkplaats sjef van Rotel tref, voelde gewoon bekend aan en dus deskundig. Het was nogal druk geloof ik, met name de data base met klant gegevens was niet compleet met de verhuizing mee gekomen, ik denk vnl van lease rijders. De sjef, (receptionist) loste dit handig op door even wat naw gegevens op te nemen en die later op een rustig tijd stip in te voeren. Mijn auto was onder tussen al naar binnen en de lamp werd gemaakt. Met minuten stond hij weer buiten en ik kon weer rijden. Toeval of niet maar ik stap in en start en weer het lampje aan dat er iets is met de verlichting. Ik stap uit en nu was mijn rechter kop lamp uit? Dit hadden ze zelf ook nog nooit meegemaakt! Het werd snel opgelost en ik heb ook maar even meegekeken met de tweede wisssel. Super simpel en goed over nagedacht van Skoda, veel beter dan bij de Golf van mijn vrouw waar alleen kleine handen een lamp kunnen wisselen. Voortaan kan ik dit dus zelf, maar eigenlijk moet ik eerst even in het boekje kijken!
Kortom nog steeds dik tevreden over mijn OII, en met die 25% van Bos alleen maar nog blijer met mijn "Skodaatje"
Oh nog ff vergeten, ook nog een retrofit roet filter laten zetten, ik merk geen verschil maar ik had gehoopt dat je beloond zou worden en niet de 25% om je oren zou krijgen maar helaas. Maar daar zijn al wel andere draadjes over.
Tot volgend jaar?
Vandaag mijn nieuwe lease bak gekregen, een OII combi elegance stone gray metalic. Wat is ie mooi en wat rijdt ie lekker. Voor een ieder die een Octavia overweegt kan ik enkel maar zeggen gewoon doen! Ik heb zelf altijd mercedes gereden maar dat is in kwaliteit tegenwoordig gewoon huilen met de pet op. Deze auto heb ik 2 maanden geleden al in geleverd en de die tijd heb ik overbrugd met verschillende huur auto's. Een VW T4 bus, een Passaat een Astra station en een Hyundai Tucson. Op zich allemaal best aardige auto's maar ik begon steeds banger te worden dat ik de merc zou gaan missen want ik ben wel mercedes mannetje.
Vandaag wist ik al na een paar km in de OII dat die angst echt ongegrond was. Ik ga de mercedes niet missen, sterker nog ik zal het merk de komende jaren niet meer met een hoofdletter schrijven dat moet het eerst maar weer verdienen. Tot die tijd zeg ik Skoda! Ik rijd zo'n 50k per jaar en ik zal volgend jaar op 02-01-2006 een review geven van mijn ervaringen met de auto en met de garage. Als ik eerder bericht is dat geen goed teken! Over de garage gesproken, prima geholpen bij Rotel in Breda. Ondanks dat de leasedeal nogal wat voeten in aarde had ben ik tot de dag van aflevering keurig behandeld. En geloof me deze auto heeft Rotel niet makkelijk verkocht. Het contract was rond met leaseplan totdat er een probleem was over de teken bevoegdheid met mijn huidige directeur. De auto stond toen al wel bij Rotel, gelukkig deed een andere lease maatschappij niet moeilijk over de handtekening maar wel over de lever datum. Afleveren in 2005 was voor hun inmiddels niet meer mogelijk, het lange wachten was begonnen voor mij en voor Rotel, de auto bleef dus erg lang in hun voorraad staan. Ik ben in ieder geval erg happy met deze auto, wat een ruimte, souplesse heeft eindelijk betekenis gekregen, en veel van de onderdelen komen zo uit de passaat. De zonnekleppen, deur handles, knoppen voor binnen verlichting, etc. Het straalt allemaal wel kwaliteit uit, ook de deuren klinken als een kluis bij het dicht gooien. Ik zal nu eerst maar eens stoppen want de Skoda moet zich verder eerst maar eens bewijzen en ik ga anders klinken als een citroén verkoper.
Nu, 02-01-2007
Ik kan alleen maar zeggen dat de auto alle verwachtingen heeft overtroffen. Er staat nu 43K op de teller en ik heb de garage alleen gezien voor een beurt. De auto rijdt nog steeds heerlijk en is absoluut kraak en rammel vrij. Er is gewoon niets kapot gegaan. De ruimte die de combi bied is ideaal en aan vermogen heb ik meer dan zat, zelfs met de caravan er achter. De eerste maanden gebruikte hij wat olie maar nu geen druppel meer. Als ik mijn aanhanger gebruik dan brandt het lichtje van een defecte lamp, dit is nog niet verholpen maar dat is mijn eigen laksheid geweest. Rotel zou het nakijken maar mijn aanhanger stond vol met troep dus dat is toen niet gebeurd. Het boeid mij verder ook niet echt want zo vaak hangt hij er niet achter en met de caravan had ik het probleen niet! Het brillen vakje aan het plafond is niet bekleed van binnen en daar wil mijn bril wel eens rammelen dus heb ik er zelf maar een doekje onder gelegd en dat "probleem" is ook weg. Bijna vergeten, ik had een ster in mijn ruit, dat is gerepareerd maar dat had met elke auto kunnen gebeuren. Ik baalde er knap van want het was al binnen de 1000 KM. [piiieeep] happens.
Kortom de OII heeft het naar mijn mening zeer goed gedaan ik hoop en verwacht dat dit zo blijft. Ik denk er zelfs over om prive een tweede Skoda te kopen, binnen dit jaar heb ik een ijzer sterk vertrouwen in het merk en ook wel de dealer gekregen. Deze auto is een echte aanrader!!!!!!!
Nu, 03-01-08
Weer een jaar verder met mijn OII, en het wordt een saaie review. Het enige probleem dat ik heb gehad is dat het lampje van de banden spanning, die bleef branden en een defecte koplamp. Bij Rotel hebben ze een "reset" gedaan geloof ik, probleem van de banden spanning was zo weg! Met een kleine 15 min. en een lekker bakkie koffie, geen straf.
OII is wel op nieuwe voor banden gezet, vond ik wel wat snel bij 60K maar ik rij wel veel snelweg en dus file, gaan, staan, ect. Nieuwe banden zijn Michelin Energy's, zullen best langer mee gaan en minder diesel pakken maar grip is duidelijk minder. Ben er nu weer aangewend maar vond het direct na de wissel maar matig. De OII leek ook wat meer spoor te zoeken dan voor de wissel. Op naar de 90K beurt, dan laat ik wel een slecht wegdek pakket monteren. Vind het toch te vaak voorkomen dat de OII met een beetje belading ieder hobbeltje of drempel met de trekhaak aait. Olie verbruik is nog steeds nihil, auto blijft rammel vrij, ik heb wel de vering wat horen kraken in de koude periode maar dat is na de beurt ook weer weg. Ik hoop dat ik over Tichelaar(nieuwe dealer na Rotel in Breda) net zo tevreden wordt al over Rotel, de eerste ervaring was goed zo niet zeer goed. Ik had dus een defecte koplamp en lui als ik ben dus niet in het boekje gekeken. Met mijn grote jatten kwam ik onmogelijk bij de pit en ik kreeg mijn lamp er dus niet uit, laat staan er in. Op naar Tichelaar waar ik de vaste werkplaats sjef van Rotel tref, voelde gewoon bekend aan en dus deskundig. Het was nogal druk geloof ik, met name de data base met klant gegevens was niet compleet met de verhuizing mee gekomen, ik denk vnl van lease rijders. De sjef, (receptionist) loste dit handig op door even wat naw gegevens op te nemen en die later op een rustig tijd stip in te voeren. Mijn auto was onder tussen al naar binnen en de lamp werd gemaakt. Met minuten stond hij weer buiten en ik kon weer rijden. Toeval of niet maar ik stap in en start en weer het lampje aan dat er iets is met de verlichting. Ik stap uit en nu was mijn rechter kop lamp uit? Dit hadden ze zelf ook nog nooit meegemaakt! Het werd snel opgelost en ik heb ook maar even meegekeken met de tweede wisssel. Super simpel en goed over nagedacht van Skoda, veel beter dan bij de Golf van mijn vrouw waar alleen kleine handen een lamp kunnen wisselen. Voortaan kan ik dit dus zelf, maar eigenlijk moet ik eerst even in het boekje kijken!
Kortom nog steeds dik tevreden over mijn OII, en met die 25% van Bos alleen maar nog blijer met mijn "Skodaatje"
Oh nog ff vergeten, ook nog een retrofit roet filter laten zetten, ik merk geen verschil maar ik had gehoopt dat je beloond zou worden en niet de 25% om je oren zou krijgen maar helaas. Maar daar zijn al wel andere draadjes over.
Tot volgend jaar?