Shocktavia
Nieuw lid
Vandaag kreeg ik het slechte nieuws van mijn Skoda dealer dat 1 cilinder een verbrandde uitlaatklep heeft en de cilinderkop gereviseerd dient te worden. Het is een O1 uit 1992 met een 75kw benzine motor met 175k op de teller.
Nu ben ik eigenlijk best wel tevreden over deze wagen die ik inmiddels al weer 6,5 jaar in bezit heb en wil hem eigenlijk nog niet kwijt.
De reparatie gaat me echter zo'n 1000-1500 kosten en vraag me af of het wel zo verstandig is om tot reparatie over te gaan. Ook de koppeling zal op termijn ook vervangen moeten worden want hij pakt vrij hoog, maar dat heeft hij eigenlijk altijd wel gedaan voor m'n gevoel.
Ik weet dat het altijd moeilijk is om op zulke vragen een goed antwoord te krijgen, maar met 175k op de teller moet er toch nog wel een aantal jaren mee te rijden zijn? Per jaar draai ik ongeveer 12000km.
Wat is wijsheid in deze?
Nu ben ik eigenlijk best wel tevreden over deze wagen die ik inmiddels al weer 6,5 jaar in bezit heb en wil hem eigenlijk nog niet kwijt.
De reparatie gaat me echter zo'n 1000-1500 kosten en vraag me af of het wel zo verstandig is om tot reparatie over te gaan. Ook de koppeling zal op termijn ook vervangen moeten worden want hij pakt vrij hoog, maar dat heeft hij eigenlijk altijd wel gedaan voor m'n gevoel.
Ik weet dat het altijd moeilijk is om op zulke vragen een goed antwoord te krijgen, maar met 175k op de teller moet er toch nog wel een aantal jaren mee te rijden zijn? Per jaar draai ik ongeveer 12000km.
Wat is wijsheid in deze?