richtingaanwijzer O2 2010 uitbouwen (in spiegel)

Joske

Forumguru
Allen,

ik zoek een schema voor een richtingaanwijzer van een 02 2010 uit te bouwen. Deze die in de spiegel zit wel te verstaan.

Ik richt me vooral naar de bezitters van Elsawin 4.0, mijn huidige Elsawin gaat maar toch bouwjaar 2009. (4.0 is in bestelling)

Heb wel enige info gevonden in bwj 2009 maar wil graag zeker zijn..

De info die ik gevonden had ging als volgt:

1. glas van spiegel verwijderen (blijkbaar indrukken en vervolgens langs bovenaan losklikken naar buiten, klopt dit?)

2. omkasting verwijderen

3. dan zou je vervolgens aan de richtingaanwijzerunit moeten kunnen

Is dit juist? En heb je een speciaal iets nodig voor het glas er uit te wippen?
Alvast bedankt voor respons!

en voor alle aandachtige forummers, het gaat dus niet om mijn eigen O2, want die is van modeljaar 2012 ;)

ertromp

Forumguru
Hopelijk heb je hier wat aan Joske???

Bijlagen

• Zijdelingse richtingaanwijzers uit- en inbouwen wagens vanaf MJ 09.pdf
    170,6 KB · Weergaven: 45

Joske

Forumguru
Daar kan ik al aardig mee op weg! Bedankt Erwin, heb je nog een pdfje of tips voor spiegelglas? bedankt alvast :D

Blacky

Forumguru
Allen,

ik zoek een schema voor een richtingaanwijzer van een 02 2010 uit te bouwen. Deze die in de spiegel zit wel te verstaan.

Ik richt me vooral naar de bezitters van Elsawin 4.0, mijn huidige Elsawin gaat maar toch bouwjaar 2009. (4.0 is in bestelling)

Heb wel enige info gevonden in bwj 2009 maar wil graag zeker zijn..

De info die ik gevonden had ging als volgt:

1. glas van spiegel verwijderen (blijkbaar indrukken en vervolgens langs bovenaan losklikken naar buiten, klopt dit?)

2. omkasting verwijderen

3. dan zou je vervolgens aan de richtingaanwijzerunit moeten kunnen

Is dit juist? En heb je een speciaal iets nodig voor het glas er uit te wippen?
Alvast bedankt voor respons!

en voor alle aandachtige forummers, het gaat dus niet om mijn eigen O2, want die is van modeljaar 2012 ;)

Heb een kunststof spie gebruikt om het glas eruit te wippen. Spiegelglas zit op 3 punten vast. Als je het bovenin lost wipt kun je het er voorzichtig uittrekken. moest alleen iets meer los draaien als op de bijlage staat getekend.Heb namelijk de instap verlichting laatst ver vangen voor LED. Heb zelf een 2011 O2. Plus torx bit/schroevendraaier

Joske

Forumguru
@Blacky : thx!

p.s. toevallig pics van die LED-verlichting? en waar gekocht, een gehele set ineens?

ertromp

Forumguru
Bij deze Joske

Bijlagen

• Buitenspiegelglas en -behuizing uit- en inbouwen voor auto\'s vanaf 11.08.pdf
    133,8 KB · Weergaven: 46
Ik heb dat ook gedaan, gaaf gezicht. Alleen heb ik de standaardlampjes vervangen voor led.

Ik kan geen ander merk bedenken die ook de instapverlichting in de spiegels heeft.

Bovenaan Onderaan