riem of ketting

Rosinfield

† In Memoriam
Zus wil haar Polo 1.2 tsi laten chippen. Kom er miet zo simpel achter of deze een riem of ketting heeft. Iemand die hieromtrent uitsluitsel kan geven?
Kenteken is KK-115_F
 

Timmer

Forumguru
Mag ik vragen welke invloed een ketting of riem heeft op het chippen? :arghh:
Of waarom ze dit wil weten ivm chippen?
 

Rosinfield

† In Memoriam
Met ketting zijn problemen geweest en er zijn er de nodige vervangen onder garantie. Dus wel belangrijk om na te gaan of dit is gebeurd en zo niet bedacht zijn op de beruchte ratel en het alsnog laten doen. Bij mij destijds ook gedaan met mijn Yeti. Met riem geen problemen meer
 

Tees

Donateur
Een gerenommeerde tuner (en ik neem aan dat je je zus niet ergens anders heen laat gaan Menno), zal daar toch op letten en evt een opmerking bij plaatsen? Sowieso geldt natuurlijk dat tuning niet gedaan moet worden op een auto (motor) in matige conditie.
 

Rosinfield

† In Memoriam
ja, lijkt me ook. Wat me ook opviel bij deze tuner, (Tuning Service Huizen) is dat ze adviseren auto's met lichte motoren niet op de rolle bank te zetten vanwege de hoge belasting. Schijn dat Hartog een zelfde beleid heeft.
Deze is me aangeraden door iemand in de Turbo Up groep. Iemand hier nog ervaring met dit bedrijf (TSH)?
 

hemi24

Forumguru
Dus je mag een lichte motor wel laten tunen, maar deze mag vervolgens niet even lekker hard werken?

:sterretjes:

Beloven ze iets wat ze niet waar kunnen maken, of wat is dit..?!?
 

CharlesTucker

Forumguru
Inderdaad, ik vond het ook een vreemde gedachtengang. Je laat dat ding toch tunen om de mogelijkheid te hebben eens flink te trappen. Is een rollenbank dan meer belastend dan bijvoorbeeld de Duitse Autobahn?
 

Tees

Donateur
Ik meen me (vagelijk) te herinneren dat er hier een kortstondig lid was die een hoop gedoe had na tuning door genoemde tuner. Kan toeval zijn, maar je weet zelf ook t devies hier Menno: één van de bekende VAG tuners is beter.
 

Rosinfield

† In Memoriam
ja, gaan we ook doen. Ze hoeft niet persé mee, Benieuwd of ze nog in is. Ik kan voorlopig nog niet rijden trouwens, Daar verheug ik me enorm op
 

Kanerr

Forumguru
Asjeblieft, blijf verweg van tuningservice huizen. Is gewoon een fileschieter en met ieder complex probleem bij een wat serieuzere auto bellen ze Johan op van VVT.

Gewoon lekker naar vagt, jd, hartog of vvt. Rollerbank is wel overbodig bij stage 1 in mijn opinie maar niet om de redenen die de tuner geeft.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Dit vind ik wel aantrekkelijk klinken. En bij mij in de buurt

We meten de auto eerst origineel op de vermogensbank en controleren hierbij een aantal waardes zoals turbodruk, ontsteking en luchtmassameter.
Vervolgens halen we de software uit de ECU (motorregelapparaat) en gaan we deze aanpassen. We werken dus altijd op basis van de originele software van uw auto.
Als de software klaar is schrijven we deze in de ECU en meten we de auto op de vermogensbank. Wederom controleren we een aantal technische waardes.
Als we na de eerste keer aanpassen niet tevreden zijn dan passen we de software nogmaals aan met als doel een zo fijn en soepel mogelijk rijdende auto te creëren.

Voor een goed resultaat is het raadzaam om Euro98 of hoger te tanken, op euro95 of V-power halen we minder vermogen.

Bij ons is het dus niet zo dat er een aangekocht bestandje in komt en er daarna geen aanpassingsmogelijkheden zijn, wij schrijven alles zelf en op maat voor uw auto.
We zijn hier ongeveer 2 tot 3uur mee bezig. Na het werk op de vermogensbank gaan we altijd een stuk rijden met de auto.

Met uw auto halen we ongeveer 135-140 pk en 225 nm.

Kosten: €425,- incl btw rollerbank en uitdraai en €350 zonder.

Met vriendelijke groet,

With kind regards,

Anno Elzinga

Van Vught Tuning
De Factorij 20a
9363 TN Marum
Telefoon +31 (0) 594 646 122
info@vanvught-tuning.nl
www.vanvught-tuning.nl

[https://ci5]
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Canon-Eye

Forumguru
Prima toko.
Ik heb er destijds mijn Fabia2 Greenline onmiddellijk (d.w.z. op 39 km vanaf de dealer) na het ontsjoemelen laten "behandelen", met uitstekend resultaat.
 

Kanerr

Forumguru
VVT is 1 van de weinige die echt zijn eigen software schrijft. Johan tuned door heel europa (heck, heel de wereld onderhand) speciale autos ;)
 
Bovenaan Onderaan