Rijervaring 2.0 TDI Greentech

ivar74

Nieuw lid
Ik wilde perse een Superb, had het liefst een 2.0 TDI DSG besteld maar dat ging niet binnen de lease. Nu gekozen voor een 2.0 TDI Greentech, maar niet met dit specifieke model proefgereden. Wel met een 1.6TDI, maar die had voor mij net te weinig power. Wie heeft er ervaring met die Greentech uitvoering, wat doet dat remsysteem en die lage rolweerstand banden?

Bakkertje

Forumguru
Ik heb met een A4 2.0 TDI gereden en dat gaat erg soepel en vlot moet ik zeggen. Zelf rijd ik in de 1.6 en nu die voorbij de 20.000 km is bevalt die me eigenlijk steeds beter. Het lijkt net of er softwarematig wat ingebakken zit dat ie vanaf 20 dkm een ander programma volgt ofzo.

Wellicht is de 1.6 met ABT tuning een mooi alternatief voor je? Houd je toch 20% bijtelling en heb je een auto met +/- 130 pk.

Wat er in de autovisie stond toen de de Greentech in de test hadden dat het veel fijnere combi is dan de 1.6 TDI, motor kan het allemaal stuk makkelijker aan. Je kan de 1.6 wel chippen maar hij heeft niet de krachtsopbouw van 2 liter vanuit onderuit.

Remsysteem en lage rolweerstand banden: mooi meegenomen om wat extra brandstof te besparen, je hebt er geen "last" van

RDE

Lid
Vergeet niet dat de 1.6TDI maar vijf versnellingen heeft die individueel langer zijn dan de zesbak van de 2.0TDI. Daar doet tuning niets aan. In de drie een rotonde over gaat dus eigenlijk net/niet. Tuning helpt zeker om ook onderin meer trekkracht te krijgen.

Bakkertje

Forumguru
De 2.0 is uiteraard sneller en sterker dan de 1.6, maar het karakter vind ik erg vergelijkbaar. Het gaat allemaal erg geleidelijk over het hele toerengebied. Als chiptuning niets aa nhet karakter veranderd maar enkel meer vermogen oplevert en meer trekkracht dan blijf ik van mening dat een gechipte 1.6 een goede tussenoplossing is tussen de 1.6 en de 2.0.
Overigens vind ik de 1.6 prima om te rijden. Het gaat niet snel, maar voor mij is het het verschil van 98 euro netto per maand niet waard. (98x 12 is toch een extra vakantie in het voorjaar naar Italië).

Bovenaan Onderaan