Rijgedrag RS

RJ_O2RS

Nieuw lid
Beste forumleden,

heb een tijdje hier rondgekeken en onder de indruk geraakt van het enthousiasme van de Skoda-rijder. Zelf verkeer ik in de luxe positie dat ik dit jaar een andere (lease-)auto mag gaan uitzoeken.
Vanuit mijn werkgever de beperking dat het een auto in verbruikscategorie A, B of C moet zijn. Een hele berg leuks valt hiermee af. Benzine of diesel maakt niet uit. Nu was mij oog gevallen op de O2 combi 2.0TDI Elegance /forum/images/graemlins/smile.gif, maar tot mijn grote verbazing valt de RS ook in categorie C. Dat maakt het verhaal wel wat anders natuurlijk! /forum/images/graemlins/laugh.gif

Nu vraag ik me alleen af of er al forumleden zijn die me kunnen vertellen of de RS niet te veel een "ragbak" is geworden? Ik moet er nogal wat km mee gaan maken nl. En ik ben niet vies van sportiviteit /forum/images/graemlins/wink.gif, maar een te strak afgeveerde rallybak gaat me toch echt te ver! /forum/images/graemlins/confused.gif

Dus (voordat ik er uiteraard zelf mee gaan proefrijden /forum/images/graemlins/rockon.gif) weet er iemand me al meer te vertellen /forum/images/graemlins/icon_smile_question.gif

Ik rij nu bijna een week in mijn nieuwe RS combi. Het is gewoon een sportieve gezinsauto, waar je zowel relaxed als zeer snel mee kan rijden.

Ik zou zeggen: maak eens een proefritje; ik wed dat je verkocht bent....

Zie ook ander topic: 'Skoda Octavia RS' (pag. 2)

VEEJAY

Forumguru
Natuurlijk de RS!

Anders is de 2.0TDI Elegance ook een zeer goede optie waar je denk ik geen spijt van krijgt. Als je heel veel kilometers maakt en veel file rijdt is een 2.0tdi met dsg wel aardig.

richyk

Actief lid
http://www.skodaforum.nl/forum/showflat.php?Cat=0&Number=24131&page=0&view=collapsed&sb=5&o=&fpart=1&vc=1

Kijk hier maar even naar mijn ervaringen ! Ik rijd nu nog in een comfortabel afgeveerde Altea Stylance en daarvoor in twee gechipte en verlaagde Leon's. De Rs zit hier eigenlijk precies tussenin: niet te zacht maar zeker geen plank, en dat terwijl de demo van Pon op 18inch staat ! De mijne gaat na aflevering zeker nog iets omlaag.

Het beste wat je kunt doen is natuurlijk Pon bellen en een proefrit afspreken (1 uur lang en gratis)

Pon Mobiel (Skoda)
Klepelhoek 4 - 3833 GZ LEUSDEN
NEDERLAND

tel: +31 (0)33 494 91 70
fax: +31 (0)33 494 91 45

Bovenaan Onderaan