Rijprofiel effecten

Hallo allemaal,

Is het mogelijk dat je wel een rijprofiel kunt kiezen (eco, normaal, sport) en dat je dit volgens het display normaal kunt selecteren, maar dat je de effecten niet merkt? En dus niet werken?

Ik vraag het omdat ik via de app obd eleven zag staan: rijdersprofiel kiezen momenteel niet mogelijk.

Duijzer

Donateur
Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Ik weet wel dat ik het effect wel degelijk merk tussen normaal en sport. Hij hangt meer aan het gas, stuurreactie is scherper.

Antera

Donateur
Driving profiles is niet apart op te roepen helaas zonder knop en complete programmering. Er is al jaren veel over geschreven maar niet naderhand in te bouwen tot op heden.

Wel kan je met vcds je stuur en/of je gas respons aanpassen. Maar niet via een menu in je radio

Nee klopt. Maar ik heb dus de knop en de mogelijkheid tot instellen. Alleen vraag ik me af of de uitwerking hiervan doet.

Ik merk niet veel verschil namelijk.

Daarnaast werkt de sound generator niet, terwijl deze wel doet als ik hem test met obdeleven (app met dongel).

Antera

Donateur
Wat je in kan stellen kan je zien in je menu als je de modus kies om zelf alles in te stellen.

gas -> pakt sneller op
Rem-> word bijteriger
DCC-> word stugger
stuur -> word directer

Rallye

Forumguru
@Antera Volgens mij is @Stefanmx112 aan het zoeken naar een antwoord op de vraag waarom; en
- zijn driving profiles (die hij dus wel heeft) geen verschil lijken te maken; en
- zijn sound generator het niet doet.

Zijn vraag is daarom of deze (beide of apart) via VCDS geheel uit te zetten zijn. Dan zijn ze ook in het scherm niet meer aan te zetten. Jouw antwoord gaat over het aanzetten van beide zaken.

inderdaad! Ik krijg die sound generator maar niet werkend!?!?

Hij zit er wel in!
Als ik hem test met een app op mijn telefoon dan geeft hij ook een hoge pieptoon, dus hij doet het!

Alleen als ik de auto middels de vrs knop op sport zet hoor ik niets.
En om individueel instellen en dat binnengeluid op sport, dan doet hij ook niet.

Daarnaast merk ik ook nauwelijks of eigenlijk geen verschil tussen eco, normal of sport.

Rallye

Forumguru
Wat voor app kun je gebruiken om die sound generator te testen?

Ik merk zeker effect. Mijn vrouw zet alle instellingen op Normal, ik op Individual (alles op sport en de sound generator uit). Als ik de auto start nadat mijn vrouw gereden heeft merk ik eerst dat de auto veel te licht stuurt. Daarna valt op dat hij meer geluid geeft bij gasgeven. De slechtere gasrespons merk ik niet meer: dan heb ik heb alweer op Individual staan.....

Antera

Donateur
inderdaad! Ik krijg die sound generator maar niet werkend!?!?

Hij zit er wel in!
Als ik hem test met een app op mijn telefoon dan geeft hij ook een hoge pieptoon, dus hij doet het!

Alleen als ik de auto middels de vrs knop op sport zet hoor ik niets.
En om individueel instellen en dat binnengeluid op sport, dan doet hij ook niet.

Daarnaast merk ik ook nauwelijks of eigenlijk geen verschil tussen eco, normal of sport.

Het verschil is ook minimaal je kan het echt merken met gas en sturen. Maar goed dat jij het niet merkt kan ik niet over oordelen. Je bent de eerste die ik tegenkom die geen verschillen merkt.

In ieder geval is op afstand niet dit te beoordelen helaas. Ik zou zeggen even langs de dealer.

Bovenaan Onderaan