Zie
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_VAG-motoren:
"De 3,0-liter V6 TFSI werd in 2008 geïntroduceerd als opvolger van de 3.2 V6 FSI. In tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden is de motor niet uitgerust met een turbo, maar met een
compressor. Het is Audi's eerste compressor motor en vanaf nu zou TFSI staan voor alle geladen motoren. De 3.0 TFSI werd geïntroduceerd in de facelift van de Audi A6 in 2008 met een maximum vermogen van 290 pk. De motor is gebaseerd op de 3.2 V6 FSI maar heeft een 3,0-liter krukas. De compressor is tussen de cilinderbanken geplaatst zodat de motor compact blijft. De compressor is een
Roots compressorvan Eaton. Hij draait maximaal 23.000 tpm en kan daarbij 1.000 kilogram lucht per uur leveren onder een druk van 0,8 bar. De 3.0 TFSI is in staat nog meer vermogen te leveren en zal ook in de
Audi S4 B8 en de
Audi S5 Cabriolet gebruikt worden met 333 pk."
Niet alles wat op Wikipedia staat is waar, maar het lijkt er toch op dat er een compressor in zit......