RNS310 Achteruitrijcamera

DeNnZ

Forumguru
Hallo allen,

Ik stoei al een poosje met het idee om een RVC (achteruitrijcamera) te installeren in mijn auto (Superb 2011 abnl)
Mijn auto heeft een RNS310 Amundsen en vraag mij af of het bij deze radio uberhaupt mogelijk is een camera er op aan te sluiten.
Ik heb verschillende posts gelezen over het aansluiten op een Columbus en Amundsen+ (RNS315) maar nergens lees ik of het op een RNS310 mogelijk is of niet.

Is er iemand die mij dit kan vertellen en eventueel nog antwoord kan geven op de andere vragen?

-Is het installeren van RVC mogelijk op een RNS310?

zo ja:
- Is er iemand die dit al eerder gedaan heeft bij zo'n auto?
- Is er al een bestaande aansluiting op de radio aanwezig?
- Is een draadloze oplossing ook mogelijk? (las eens iets over een ontvanger in t handschoenen kastje)
- Iemand nog tips over welke camera te kopen?
- Zijn er nog andere belangrijke zaken om te weten?

Ik ben benieuwd!

Michelv.

Forumguru
Vanaf de 2012 versies staat er bij, zou kunnen dat die versies meer aansluitingen hebben dan de ouderen, daar past het niet op

EdK

Forumguru
Zou zo en zo beginnen met de unit er uit te schroeven om te kijken en fotos te maken van achterzijde.
Anders koop je straks een interface en blijkt het dat je er niets mee kunt

DeNnZ

Forumguru
Bedankt allemaal.

Ik heb de Amundsen er zojuist uit gehad en ik mis volgens mij de ingange voor de RVC.
Ik moet, als ik het goed begrijp, zo'n aansluiting hebben zoals hier afgebeeld op het linker apparaat (RNS315) aan de linkerkant net iets boven het midden het midden de donkere sleuf onder de groene aansluiting (Bron: VWVortex.com).
13.jpg

Bij mij zier het er als volgt uit:

Ik denk dus dat het bij deze radio niet gaat lukken.
Bedankt voor alle hulp in elk geval!

Bovenaan Onderaan