RNS510 columbus irritaties zoekfunctie

hallo,

Een vraag als iemand hier nog last van heeft..
Als je media van sd kaart of hdd aan het afspelen ben en je klikt op selectie rechtsonder dan kom je in de lijst van muziek en mappen(zoekfunctie), nu moet je altijd op dat ellendig touchscreen zitten drukken om dat balkje lager te krijgen ofwel reageert het te traag of als je het even op dat menu laat staan springt hij automatisch terug naar het hoofdscherm waardoor je weer van 0 kan zoeken, ik vind dit zelfs gevaarlijk tijdens het rijden omdat je je echt moet focussen op scherm omdat het gewoon niet goed werkt.
Nu heb je rechtsonder op het RNS systeem een draaiknop staan die eigenlijk geen nut heeft en vraag ik me af of we deze niet kunnen gebruiken om door de lijst van muziek te scrollen in de zoekfunctie, en als er op geklikt wordt dat dat nummer dan begint te spelen, zou logisch zijn dat het zo werkt want deze knop gebruik ik nu nooit wat hij doet niks nuttig.
Op het moment kan ik hiermee naar het vorige of volgend nummer gaan en als ik er op klik ook naar het volgend nummer, hetzelfde wat je ook al op touchscreen kan, links bovenaan op de rns en op het stuur..
ik heb zo de indruk dat 1 van die programmeurs lag te slapen bij VAG..
Een voorbeeld van mij kenwood radio in mijn vorige auto was gewoon dat er een doodsimpele zoek knop was en waarmee je met de volume knop kan scrollen door muziek en klikken is bevestigen, en als je in dit menu bleef staan omdat bijvoorbeeld het vorig nummer nog niet gedaan was ging hij niet automatisch terug naar het vorig menu zodat je opnieuw kan beginnen..

Iemand een oplossing?

EdK

Forumguru
Heb dan wel een zenec ipv de orginele rns maar zodra ik in een map zit of een cd geladen of de radio met zenders ingeprogrameerd heb staan dan kan ik op stuur met de twee pijlen aan linkerzijde gewoon scrollen naar de volgende nummers of zender

Heb je dat ook al een geprobeerd ?

Het wieltje draaien is volume op stuur en wieltje indrukken is mute.
Wel als dat met de zenec kan op de canbus moet het ook met de rns lukken lijkt me

Darkside

Forumguru
Ja heel irritant. Gelukkig kan het bij de nieuwe columbus wel. Scheelt een hoop.
Wat ik ook jammer vind dat je niet kunt zoeken op basis van letters.
Dus als ik zin heb in skunk Anansi. Dat ik alleen sku hoef te typen.
Ook dit werkt, ondanks de id3 database, niet op de nieuwe columbus.

Verder geen idee of je de knop kan herprogrammeren

Ik was aan het denken of niemand dit al eens heeft aangepast zoals die vim (video in motion) want uiteindelijk is het alleen maar wat code

LdN

Forumguru
De Nieuwe Columbus is een heel ander apparaat, is in VW termen de discover pro (Golf 7).

Darkside

Forumguru
Ja idd is heel ander apparaat En vim aan passen is wat anders dan het programmeren van een knop denk ik.
Voor vim wordt alleen de waarde van 10km/u veranderd naar 300 zodat het systeem pas ingrijpt boven de 300.

Bovenaan Onderaan