Robert met zn fab2

Hoi Allemaal,

af en toe hier al rond gelezen en nu toch maar lid geworden.
Rij een fabia Greenline van 2010 (+-50k per jaar).
voor waar mogelijk de auto zelf in onderhoud. verwacht ergens de komende maand de 300K aan te tikken.

 
Laatst bewerkt:
zolang er geen eindige motorschade oid optreed, rijd deze fabia nog even lekker door. binnenkort wel eerst weer groot onderhoud (complete remmen, grote beurt, uitlaat en wat verse rubbers eronder.
 
Vorige fab binnen een jaar opgereden. Maar dat was meer een gevalletje economisch total loss na een kleine kettingbotsing. Dat was bijna 3 jaar geleden.

Toen deze kunnen kopen met 152.000 ongeveer en inmiddels de 297.000 aantikken.
Na een jaartje een egr-klep die een storing gaf. wetende van dit probleem direct uit laten schrijven en afgedopt. Elke 30.000 krijgt de auto een beurtje, kleine en grote beurt gaan om en om. Naast de egr heb ik 1x kapotte homokineet gehad. Voor de rest uiteraard wel slijtage spul zoals bv remmen en banden

Dus al met al valt dat allemaal nog mee voor ongeveer 150.000 km. Zolang de Fabia het verder goed blijft doen motorisch rij ik lekker door. Op dit moment is de meeste afschrijving er toch al van af, sleutelen doe ik waar mogelijk zelf dus lekker goedkoop onderhoud. We zullen zien hoe lang het goed gaat.
 
Gister de remmen aangepakt ivm wat kromme schijven. Auto op de bokken, alles gedemonteerd, nieuwe schijven erop. Heeft die verrekte autodoc de verkeerde blokken geleverd...tot zover de pasgarantie

Hele Caberet weer terug bouwen om vandaag maar lokaal blokken te halen en het hele circus weer opnieuw te beginnen. Zoals ze dan zeggen, het houd je bezig..
 

VAG-man

Forumguru
Ja dat is een nadeel van online bestellen. Kan gebeuren, maar leuk is anders.
Welk merk heb je er op zitten?
 
Schijven van brembo eronder gezet nu. Vorige waren van bosch (en dus krom getrokken). Als blokken had ik voor de test een keer een goedkoper setje besteld. gewoon omdat ik nieuwschierig was hoe zich dat nou daadwerkelijk zou vergelijken. Na dit gedoe maar snel maar weer een setje blokken van Bosch opgehaald en die erin gezet.
 

VAG-man

Forumguru
Komt vaak voor bij berijders met een automaat. Flink afremmen en dan voet op de rem houden, omdat de auto anders gaat kruipen.
 

Desperado

Forumguru
Niet alleen bij de automaat. KOmt bij de schakelbakken net zoveel, zo niet nog meer voor.
Lekker hard de afrit af en laat en hard remmen en de voet op het pedaal houden.
Ik zie ze dagelijks voorbij komen....zo blauw als een tientje.
 
nieuwe schijfjes en trommels zitten eronder. wel weer even wennen hoor, zeker als je mee bent gegroeid met kromme schijven is dit wel een verademing. In dit proces wel ondervonden dat een van de wiellagers achter ook niet al te goed meer is dus komt nog weer een klusje bij.
 
Bovenaan Onderaan