Robert's Octavia

Okkie2017

Actief lid
Hallo,

De afgelopen week weer wat leuke updates aan de auto gedaan.

Vorige week vrijdag is de auto voorzien van Eibach pro kit verlagingsveren. De Octavia is daarmee voor en achter 3cm omlaag gegaan.
Het rijgedrag vind ik hiermee stukken beter. Hij stuurt veel directer en je voelt dat je meer contact met de weg hebt. V.w.b. het comfort is de vering iets stugger geworden maar zeer goed te doen. Volgende week zaterdag staat een afspraak gepland voor het uitlijnen van de wielen.

Afgelopen week druk bezig geweest om de remklauwen te voorzien van een sportief kleurtje.

Hieronder de foto van het eindresultaat van beide.

Bijlagen

• Afbeelding van WhatsApp op 2024-03-08 om 22.56.58_6614811e.jpg
    Afbeelding van WhatsApp op 2024-03-08 om 22.56.58_6614811e.jpg
    348,3 KB · Weergaven: 62

Arjan1985

Forumguru
Leuk en subtiel zo! Heb je 18 inch eronder?
De velgen lijkt exact die er bij mij ook onder zitten. Ik zie ze weinig onder andere Octavia 3FL. Vaak 17 of 19.

Okkie2017

Actief lid
Er zit inderdaad 18 inch onder de auto. Persoonlijk vind ik dit ook 1 van de mooiste originele velgen voor de Octavia.

V.w.b. de verlaging. Ik hoef niet super laag te rijden. De auto moet ook praktisch blijven. Ik wil er wel normaal mee op vakantie kunnen. Het ging mij er alleen om dat de opening tussen de wielen en de auto iets kleiner zou worden.

Aankomende vrijdag komen er 19 inch wielen onder en dan worden hier winterbanden op gezet. Zodra ik de auto gewassen heb zal ik foto's maken en hier plaatsten.

Okkie2017

Actief lid
Laatste weken heb ik niet stil gezeten.

De auto is eerst verlaagd d.m.v. Eibach verlagingsveren.

De remklauwen heb ik rood gemaakt en de remschijven in het midden en aan de zijkanten zwart gemaakt zodat de lelijke roestkleur weg was.

Daarna een nieuwe set 19"met Pirelli Pilot Sport 5 eronder laten zetten.

Logo's op de velgen worden nog vervangen voor hoogglans zwarte. Heb er al 1 gedaan.

Hieronder het eindresultaat.
fd30d4a7f44d970e7712a484a823d26d.jpg
9700c8acca487fdcbb22f85568d0b5ad.jpg

EdK

Forumguru
@Okkie2017 , als ik jou was dan zou ik in " MIJN AUTO " een topic aanmaken waar je dit soort updates van je wagen kunt neerzetten.
Staat nu in het voorstel topic !!?
En denk dat @Peter-036 de MOD hier je gerust kan helpen om de berichten die nu hier staan over te hevelen naar je eigen MIJN AUTO topic !!?? :koffie:
:D

Okkie2017

Actief lid
@Okkie2017 , als ik jou was dan zou ik in " MIJN AUTO " een topic aanmaken waar je dit soort updates van je wagen kunt neerzetten.
Staat nu in het voorstel topic !!?
En denk dat @Peter-036 de MOD hier je gerust kan helpen om de berichten die nu hier staan over te hevelen naar je eigen MIJN AUTO topic !!?? :koffie:
:D
Oh.. ik wist niet dat daar een aparte rubriek voor was. Ik zit meestal via tapatalk op het forum. Vind de app wat onoverzichtelijk.

Als @Peter-036 mijn berichten vanaf bericht #14 naar "MIJN AUTO" kan verplaatsen zou me dat een hoop werk schelen.

• Leuk
Waarderingen: EdK

Okkie2017

Actief lid
Mooie upgrade! Was het veel werk?
Ik ben er ongeveer 1,5 uur mee bezig geweest.

Er staat op het forum een topic hoe je de rand van de grille kunt verwijderen zonder de gehele bumper te demonteren.
Het is wel wat aanklooien en je handen blijven ook niet geheel onbeschadigd :cautious:

Helaas heeft de originele rand het bij mij niet overleefd

Bovenaan Onderaan