rode accu lamp brandt

Probleem: Zo af en toe kreeg ik een melding d.m.v. drie indringende piepgeluiden, maar ik kon rustig verder rijden. Soms moest ik de sleutel lang vasthouden om te starten.
Gisteren ging het acculampje rood branden en ging de verlichting en stuurbekrachtiging uit. Na 3 minuten wachten en herstart kon ik verder, maar lampje blijft rood branden.
Ander probleem: Soms krijg ik de achterklep niet van het slot.
Heeft een en ander met elkaar te maken.

Ik ben bij de garage geweest. Komt er tot dusver nog niet uit, ze zijn aan het zoeken.
Werkzaamheden:
Kon geen foutmeldingen aflezen.
Heeft kabel vervangen van dynamo naar elektrische installatie
Accu is goed.
Ik wil maandag weer naar garage.
Ik heb op dit forum gelezen aan mogelijke oorzaken:
Dynamo of spanningsregelaar/ koolborstels
witte motortje slot achterklep.

Zijn er nog andere oorzaken.
Bij voorbaat dank

Tees

Donateur
Als de accu inderdaad goed is, dan zou ik denken dat de dynamo idd niet goed is. Ik vind het bijzonder dat de garage de kabel eerst vervangt, hebben ze wel de dynamo doorgemeten voordat ze dat gedaan hebben? Bij een auto van deze leeftijd is t namelijk helemaal niet gek dat de dynamo de geest geeft, tis tenslotte een draaiend onderdeel dat na verloop van tijd ook aan slijtage onderhevig is.

Tees

Donateur
Het achterklepslot van de F1 is idd een zwak puntje. Kan zijn dat die met een zwakke accu net onder een bepaalde grens komt dat ie niet werkt, maar kan ook een indicatie zijn dat t einde van dat slot nabij is.

Bedankt voor de reacties. Was ik blij mee. Inmiddels heeft de garage een 2e hands bijna nieuwe dynamo er in gezet. Auto startte in een keer. De piepsignalering was er niet meer. Ik dacht dat het probleem was opgelost.
Maar vanmorgen wilde de auto niet starten. Alle lampjes op het dashboard werkten. Hoelang ik ook de sleutel vasthield bij het doordraaien: de motor deed niets. Pas na een aantal keren de sleutel lang vasthouden steeds met tussenpozen van zeg maar een minuut startte de motor opeens. Wie herkent dit probleem?
@Erik: het was mijn eerste berichtje. Waarschijnlijk stond hij al op dat lettertype. Ik wist niet je een lettertype kon instellen. Nu dus inmiddels wel.

Duijzer

Donateur
Verlichting en stuurbekrachtiging zijn contactgeschakeld. Ik denk dat daar je probleem zit. De drie piepjes komen waarschijnlijk omdat je stuurbekrachtiging uitvalt. Je zou kunnen proberen contactspray op de verbinding te spuiten, maar ik denk dat het gewoon versleten is.
Nieuw contactslot is dan de oplossing.

Tees

Donateur
Niet om vervelend te willen zijn @Peter-036, maar ik acht de kans aanwezig dat de 2 problemen aan elkaar gerelateerd zijn, aangezien het 2e probleem ontstaan is na de reparatie van het 1e probleem. Dus samenvoegen van de topics lijkt mij het beste.

• Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan