Rode D en I

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daar ben ik weer een keer met een vraag die ik verder niet kon vinden in het forum. Ik heb dus een Skoda Fabia Combi uit 2005. het is een TDi 1.9 105 pK. Nu heb ik op de auto staan een rode D en een rode i. Ben er altijd van uitgegaan dat dit betekent dat je 130 pK hebt! Gezocht op andere fora en daar zag ik o.a. staan
quote: halllo,

Rode I = 110 PK
Rode D en I = 130 PK
Rode T D en I = 150 PK

groetjes

kotje
repley:

dit klopt niet, want je hebt rode di die zowel 100 115 130 pk zijn.

Ik zag ook al een andere reactie dat ook een Seat ibiza 1.9 105 pK tegenwoordig een rode D en i heeft. Verder zag ik op marktplaats een gelijkwaardige auto als die van mij (alleen 3 jaar ouder maar dezelfde kleur) met ook dezelfde kleuren. kan iemand mij uitleggen hoe dat nu precies zit met de aanduidingen?

Exciter

Administrator
Ik weet wel zeker, dat er hier ooit uitgebreid over is gediscuseerd. Zoek even verder.
Als ik tijd had, zocht ik met je mee, maar nu , sorry, kan ik even niet...

Maar jij hebt dus kennelijk ook een Tdi? Ik heb ook een elangance....sportinterieur.....leren stuurwiel..ANWB gekeurd en deze hebben hem uitgelezen en zeggen dat het 105 pK is. Maakt me verder ook niet uit....maar ben gewoon nieuwschsierig hoe men aan de aanduidingen komt en waa het van afhangt

quote=Exciter;99594]Ik weet wel zeker, dat er hier ooit uitgebreid over is gediscuseerd. Zoek even verder.
Als ik tijd had, zocht ik met je mee, maar nu , sorry, kan ik even niet...[/quote]

Wallie

Lid
Het heeft niks te maken met het aantal pk's, 't is volgens mij gewoon de sterkste in de serie heeft 3 rode letters.
Bijv jouw 100pk diesel fabia heeft er 2, want er is nog een RS met 130pk.
De Roomster 105pk heeft weer 3 rode letters, mijn 105pk Fabia II ook.

breef

Lid
quote: halllo,

Rode I = 110 PK
Rode D en I = 130 PK
Rode T D en I = 150 PK

groetjes

kotje
:ot:Dit was altijd het oude passat/golf systeem... Later heeft VW dit overhoop gehaald (rond 2003) door op elke passat een rode D+I te plaatsen, bij de 2005 3C passat klopt het wel weer en is het hetzelfde als bij de superb

alles grijs = 105PK
rode I = 140PK
rode D I = 170PK

nomad

Senior Member
En om de verwarring compleet te maken is er ook nog een tijdje een Passat geweest van 115 PK met een rode I. dat was de voorloper van de 130 pk PD motoren. Die is er niet zo heel lang geweest.

D

Deleted member 1943

Hebben die letters ook niet met het koppel (Nm) te maken??

Mijn fabia is ook een 1.9 TDI met de D en I in het rood. Deze heeft 74 kw dus ong 100 pk. Mijn koppel is standaard 240 Nm. Ik heb hem wel laten chippen en er is dus nu niks meer te vergelijken, maar ik dacht dat het ook met de trekkracht te maken had.
Ik kon het natuurlijk goed mis hebben.

Ronnie

Forumguru
Tuurlijk! Hoe hoger het koppel, hoe harder de trekkracht! Max vermogen wat de motor afgeeft is max.koppel/rpm. De 2.5 is trouwens een 5 cylinder.
In de (gescande)bijlage alle motortypes van alle Fabia's...
Kun je een beetje vergelijken.

Bijlagen

• Motoren.jpg
    Motoren.jpg
    98 KB · Weergaven: 14
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan