Rode knipperende lichtjes in deuren standaard?

Wilko

Senior Member
Bij mijn huidige O2 (uit 2006) lijkt het alsof er wel ledjes of rode lampjes in de rand van de voordeuren zitten, maar ik heb ze nog nooit zien knipperen. Bij al mijn vorige octavia's was dat echter wel het geval.

Is dat een instelling, zitten er helemaal geen ledjes/lampjes in bij mijn O2 of zijn die (of de electronica) misschien stuk?

Kensel

Forumguru
Je bedoelt de rode LED-jes in de deur welke knipperen zodra je de deuren vergrendeld?

Bij mijn O2 (eveneens uit 2006) knipperen ze wel. Als ik de deuren vergrendel met de afstandsbediening knipperen ze even snel na elkaar, daarna knippert de LED met tussenpozen van enkele seconden.
Weet niet of het er mee te maken heeft of je wel of juist geen alarmsysteem in de auto hebt zitten?

MarcoO2

Forumguru
Mijn vorige O2 uit 2008 had géén alarm, maar wel knipperende ledjes. Knipperen deden ze inderdaad pas na het vergrendelen van de deur.

Cyrus

Actief lid
Octavia heeft inderdaad een LED in het bestuurdersportier, dat aangeeft of de auto vergrendeld is of niet. En bij de pre-facelift OII kun je aan die LED ook nog zien of de safelock al dan niet actief is.

Wilko

Senior Member
Hmmm, ik zie wel een mooi rondje boven in de rand dat verdacht veel op een rood ledje lijkt, maar ook als de deuren zijn vergrendeld gaat er helaas niks knipperen.
Zoals ik al aangaf hebben al mijn Octavias tot nu toe van die knipperende ledjes gehad, maar geen enkele daarvan had een alarm.
Dat klinkt dus alsof er iets stuk is.

Cyrus

Actief lid
Daar ziet het wel naar uit... Kan ook zijn dat er in het verleden wellicht aan die deur is gesleuteld (de raammodules gaan namelijk nog wel eens stuk) en dat er een stekertje vergeten is.

Freakin

Actief lid
Ik ben er van de week achter gekomen dat wanneer je (bij mij in ieder geval) meerdere keren op DEUREN SLUITEN drukt op de afstandsbediening, dat het lampje niet werkt daarna. Gewoon 1x op sluiten drukken en dan werkt ie wel.

Kensel

Forumguru
Wat Freakin zegt, is dat niet waaraan je kan zijn of de "Safelock" is geactiveerd (dat je interieurbewaking/hellingshoekdetectie niet actief is)?

Wilko

Senior Member
Bedankt Charlie. Ik zie helemaal niks knipperen, noch voor de 2 seconden, noch tijdens de eerste 30 seconden noch daarna. Dat heeft er dus alle schijn van dat het gewoon stuk is. :(

Bovenaan Onderaan