Rode LEDJE deur bestuurderzijde knippert niet meer ....

redriver

Senior Member
Hallo, sinds een aantal dagen knippert het rode LEDJE in de deur aan bestuurderzijde niet meer nadat ik met de afstandbediening alle deuren afsluit. De deuren zitten wel allemaal op slot. Wat zou dit kunnen zijn ? LED defect (wat me niet logisch lijkt) of een storing ?

Heb al e.e.a. gelezen op andere VAG fora en kan uiteenlopen van los stekkertje van de LED zelf tot een defect slot maar misschien hier mensen met een Fabia 2 met ervaring bij dit type auto ?

Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Je komt uit West Brabant? Wellicht even een keer een rit doen naar @Antera en de auto op mogelijke storingen laten uitlezen. Meten is weten

Monteurtje

Forumguru
Kabelbreuk in het doorvoerrubber denk ik. Een slot verwacht ik niet. Heb die nog maar heel weinig vervangen van een Fabia II. Werken de elektrische ramen wel?

redriver

Senior Member
Ja , de ramen werken wel.

Bedoel je het doorvoerrubber bij de scharnieren van de deur ? Loopt daar dan het draadje wat het LEDje van spanning voorziet ??

Monteurtje

Forumguru
Ja dat rubber. Niet specifiek van het ledje. Maar van de voeding, massa, canbus, speakers, e.d
Werkt binnenverlichting als je de deur open doet?
Als zo op eerste gezicht alles werkt dan is een kabelbreuk niet heel logisch. Dan zou het stekkertje van het ledje nog los kunnen zitten.

Antera

Donateur
Uitlezen kan maar dit ledjes zal vermoedelijk niet in het storingsgeheugen komen te staan maar kan wel zijn dat een van de sloten niet lekker meer is en de auto denkt dat niet alles op slot is

Hetzer

Forumguru
En werkt de "automatische" stand van de elektrische ramen, dus knop 1 keer naar beneden om het raam in 1 keer te openen

Zoniet dan is het toch echt de accu :-)

redriver

Senior Member
sinds gisterenavond knippert het ledje weer wel als je de deuren vergrendeld. raambediening moet ik nog even testen maar volgens mij werkt deze correct.

turboturbo

Forumguru
Bij mij knippert ie ook wel eens niet. De keren dat me dat opviel was als de auto een paar dagen stil had gestaan. Ik dacht dus eerst aan lege / zwakke accu.

Maar ik kon de auto vervolgens gewoon ontgrendelen en weer vergrendelen zonder gestart te hebben. En ook de interieur verlichting ging goed aan en uit. Daarop begon het ledje ook weer met knipperen.

Later ontdekte ik dat ik het ledje uit kan zetten als ik twee keer achter elkaar op 'vergrendel' klik op de afstandsbediening. In de gebruikers handleiding heb ik hierover dacht ik eens gelezen dat je een functie van het alarm aan of uit kunt zetten met 'dubbel-vergrendelen'.
Wellicht dat het ledje daarvan de status aanduidt?

Cordoba

Forumguru
Wat ik bij een vorige VAG-auto ook wel gelezen heb: na ca. 1 week stilstaan, stopt het ledje met knipperen om zo stroomverbruik te beperken. (bedoeld voor als de auto een maand of langer stil moet staan, en daarna gewoon weer moet starten)

turboturbo

Forumguru
Kijk. Iets met ei en Columbus voel ik aankomen....:)

Edit; de uitleg van @Cordoba heb ik kennelijk ook al eens aan de hand gehad. Zou dit puur op x-aantal uren/dagen [tijd] gaan, of op resterende accuspanning?
Edit2: ik zie dat @Hetzer dit al opgenoemd heeft :)

redriver

Senior Member
Heb vorige week een nieuwe batterij in de afstandbediening gedaan en het probleem is tot nu toe niet meer opgetreden. Ik zie niet een direct verband. Iemand een verklaring ?

Hetzer

Forumguru
Nope zie ook geen verklaring, laatste tijd ook niet meer lange stukken met de auto gereden?

Bovenaan Onderaan