Roest!!!! :( Bij de kentekenplaatverlichting......

De Stip

Forumguru
Terug van vakantie en mooi weer de Octavia vertroeteld. Woensdag gaat er vanwege een grote barst een nieuwe voorruit in en in een ander topic heb ik al met jullie gesproken over de problemen met de remschijven achter. Ook dat gaat eerdaags hopelijk naar tevredenheid opgelost worden.
Maar nu zag ik bij het poetsen dat er blaasjes ontstaan bij het linker lampje van de kentekenplaat verlichting. Dat is me een tegenvaller, want dat is na al mijn VW's, Seats en deze Skoda, de eerste waarop ik dat aantref. Dat mag toch niet? De auto is altijd keurig onderhouden en ik baal er stevig van. Inmiddels heb ik bij deze auto al een heel lijstje van onverklaarbare en zinloze reparaties gehad. Geeft me te denken bij de aanschaf van een volgende auto....

Hebben jullie ervaring met deze vorm en plaats van roest? Hoor graag van jullie. Pedro van Autobedrijf de Waal in Gorinchem heeft er foto's van gemaakt en opgestuurd naar Pon. Hopelijk lossen ze dit voor me op.

Keep you posted.....
 

milanseegers

Forumguru
Ik heb bij mijn Fabia 1 ook de eerste roest blaasjes ondekt tpv de kentekenverlichting. De auto is weliswaar 13 jaar oud .aar geheel roest vrij op dit plekje na..

De schroefjes waarmee de verlichting vast zit zaten direct op/in het plaatstaal van de carrosserie getapt. Een manier van bevestigen die ik alleen ken van oude fiats. Dat is natuurlijk vragen om ellende als je het mij vraagt, zeker op zo'n vocht gevoelige plaats waar onderandere opwaaiend water bij een regenbui tegenaan wordt geblazen...

Ik zal hem binnenkort daar moeten kaal halen en voorzien van een nieuw likje lak.
 

turboturbo

Forumguru
Idd bekend probleem. En niet alleen bij de O2, de O1 (en nog meer VAG modellen volgens mij) hebben er last van. Bij mijn O1 zit er ook roest, komt ook door de schroeven van de kentekenplaat verlichting. Die zijn zo doorgeroest dat ik ze zelf niet meer los krijg op dit moment.
 

De Stip

Forumguru
En ja hoor, natuurlijk is er antwoord van onze importeur. Het ligt aan mezelf en word kantroest genoemd. Nooit van gehoord, maar goed, het zal wel weer.....
 

Bakkertje

Forumguru
Even voor een volledig beeld, in je handtekening staat dat je zoveel mogelijk van LED verlichting hebt voorzien, ik neem aan dat dit ook voor je kentekenverlichting geldt?

Kantroest heb ik (en google) nog nooit van gehoord.

Toch raar en vervelend dat een Pon zich er zo makkelijk mee af kan maken...
 

EdK

Forumguru
Tsja niet meer dan logisch dat het kantroest is en dat het je eigen schuld is....
Je had ook nooit LED lampen er in mogen zetten, die gloeilampen zorgen voor een bepaalde warmte afgifte die nu juist die kantroest tegengaat !!

En tsja je rijd natuurlijk ook bewust teveel in de regen en doordat je te hard rijd trek je teveel vacuum achter je lampen en zodoende heb je teveel water bij de kenteken verlichting....
Tsja en kantroest komt dus van buiten en niet vanuit binnen , dusssssssss geen garantie !!!!
Zo simpel en zo logisch....

Enne @Bakkertje ook bij wikipedia gezocht ???
 
Op mijn O2 zit ook roest maar op een andere plek. Op de dakrand waar het rubber van het achterportier tegen de dakrand bij de middenstijl aankomt is zowel links als rechts de lak en de zinklaag door het rubber weggesleten en zit er roest in het metaal. Nadat ik het (te Laat) gezien heb, heb ik geprobeerd het weg te werken, eerst met zinkspray en lak (houdt geen dag), daarna met roestwerende grondverf en lak. Als ook dat niet houdt moet de auto toch naar een carrosseriebedrijf, alleen die beginnen te rekenen bij €300,- Dat is toch wel zonde voor zo'n klein plekje. Hebben meer O2 rijders dit probleem?
 

De Stip

Forumguru
Tja, ook mijn kentekenplaat verlichting is LED. Wat een grappige reacties :) En vervelend dat er meerderen zijn die roest ontdekken aan hun O2.
Een bevriende student aan de TU Delft heeft het zelfs voor mij uitgezocht, maar de definitie kantroest is een onbestaande fabel. En wat het erge is, je hebt het er vanwege de houding van het miljoenen imperium Pon, gewoon maar weer mee te doen :(
 

milanseegers

Forumguru
Kantroest. Nog nooit van gehoord. Een onnozel excuus.

Het is duidelijk dat als je als consument bij wijze van 30.000 euro uitgeeft aan een product, je daar zeer beperkte service voor terug kunt verwachten.

Waarom zeer beperkt? Daar waar de service ophoud bedenken ze dingen als kantroest als excuus.

Best vreemd. Er wordt dus verondersteld dat het normaal is dat een betrekkelijk nieuwe auto na een paar jaar al roest. Ze hebben er een zelf bedachte term voor..

Als ze er een mooie naam hebben gegeven kunnen ze ook ff nadenken over een mooie oplossing, niet?
 

EdK

Forumguru
Ach er zijn 2 oplossingen !!!

Dat is de PON oplossing en heeft met een lijntje te maken
En de tweede oplossing is de gedupeerde oplossing die aan het eind van het lijntje bungelt !!
Wel bijt je vast in dat lijntje en zorg dat je met de overige tanden je je kunt vastbijten in de rechtsbijstand
 

Schippersss

Forumguru

Bakkertje

Forumguru
@Schippersss wat ik er vooral uithaal is dat er op verschillende manieren gereageerd wordt. Sommigen krijgen het geheel vergoed, anderen worden met kantroest het bos in gestuurd..

Zelf hebben we een Beetle met roest op het dak, deze was echter 11 jaar oud (altijd dealer onderhouden) die strijd ben ik destijds niet aangegaan, in feite zou ik destijds hebben kunnen zeggen dat het gedurende het onderhoud (waarbij carrosserie controle op roest ook onderdeel van de uitgevoerde werkzaamheden zijn!) dit al herkend had moeten worden en dus eerder al gedetecteerd had moeten worden. Aangezien er hier in huis al voldoende andere dingen onze energie vragen hebben we het er maar bij gelaten.
 
Bovenaan Onderaan