Roest bij kenteken verlichting.

bobby45

Actief lid
Roest bij kenteken verlichting tijdens APK ontdekt bij skoda Veendam.
Monteur heeft gelijk foto gemaakt en gemeld. Top.
Century groep heet eigen schade plek daar moest ik me melden.
Foto's gemaakt service boekjes de hele rim ram.

Nw klep en spuiten . o en jullie vergoeden dit. Nee pon ook niet?
Mail 1600 euro en ik 480 euro, o maar dat is veel .
Kennis werkt bij schade Toyota Groningen.
Nummer plaat verlichting tijdens montage niet vast gezet dus 6 jaar vocht ja dan gaat het roersten.

Hebben jullie hier ooit wat van gehoord?
Rechts bijstand zecht hun problemen .

Toch meer foto's gemaakt en behandeld tegen verdere in vloeden.

Greenarctic

Donateur
Komt mij bekend voor. Kentekenverlichting was verroest, klein beetje roest op de gaten voor de schroeven. nieuwe verlichting met andere rubbers gekocht en controleer het twee keer per jaar zelf.

Heb niet meer de moeite genomen bij Century te klagen. Er was een onderdeel van de turbo vervangen in verband met ontstekingsproblemen. Binnen 500 kilometer hield die er vervolgens helemaal mee op tijdens de spits op de A9. Wegenwacht liet zien dat het de bougiekabels waren. blijkt vaker voor te komen bij de 1,2 tsi en 1,4 tsi. Hij vertelde mij waar ik verdacht op moest zijn. vervang ze nu bij iedere 100.000 kilometer zelf. En doe het onderhoud ook maar weer zelf.

Ben wel het gesprek aan gegaan met Century, maar zij zagen dat anders...vandaar dat ik het roesten van de kentekenverlichting niet gemeld heb. Was er op tijd bij.

Je ziet het zo als het gebeurt, de verlichting wordt roestbruin gekleurd.

bobby45

Actief lid
Ook wat dezelfde kleur:maakmegek: Zelfde foto,s
Kennis tijdelijk behandeld zo dat het stopt nu pon en century nog behandelen:mad:

Highway

Forumguru
De achterklep van mijn S2 heb ik laten overspuiten (wegens roest, maar dit had andere oorzaak - niet het fout van Skoda). Zelf alle voorbereiding etc. gedaan.

Bij de S2 zit er bij de verlichting beschermend plak plastic. Deze heb ik ook vervangen - nieuwe bij de dealer gehaald. Bestelnummer weet ik helaas niet meer.

Mogelijk dat dit bij de O2 ook bruikbaar is. Heb je dit probleem nog niet, of is het gerepareerd dan kan je dit mogelijk als extra bescherming gebruiken.

s-line

Forumguru
De roest komt van binnenuit,de schroeven waar de lichtjes mee in het plaat van de achterklep worden geschroeft zijn de boosdoener. Doordat ze in de klep worden geschroeft zit er natuurlijk kaal metaal, en aan de binnenzijde van de klep is ook vaak condensvocht te vinden. Dus dit gaat op den duur gewoon roesten daar. Je moet eigenlijk vanaf nieuw daar goed tectyl of iets dergelijks spuiten om dit tegen tegaan.

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan