Roest binnen zijde achterklep

van de week bij het wassen en poetsen ontdekte ik roest aan de binnenzijde van de achterklep op de felsrand naast het kit. Vandaag ff langs de dealer geweest. ze geven toch 12 jaar garantie. foto's gemaakt en worden naar meneer pon gestuurd. Ben benieuwd zal wel niks worden want zo'n hoge pet heb ik niet meer van meneer pon,
Zijn er meer die dit hebben> maan faab is van 2008 tis een combi

Jasper02

Banned
van de week bij het wassen en poetsen ontdekte ik roest aan de binnenzijde van de achterklep op de felsrand naast het kit. Vandaag ff langs de dealer geweest. ze geven toch 12 jaar garantie. foto's gemaakt en worden naar meneer pon gestuurd. Ben benieuwd zal wel niks worden want zo'n hoge pet heb ik niet meer van meneer pon,
Zijn er meer die dit hebben> maan faab is van 2008 tis een combi

Garantie is garantie. Pon is bij mijn weten niet zo moelijk hierin.. Ex vriendin van mm had een a3.. Dak begon te roesten na 11.5 jaar.. Netjes weer gefixt.

zal van de week es foto's maken. Vroeger met andere vw's ook problemen gehad, me vorige bedrijfsbus begon binnen een jaar al hevig te roesten. dat is toen hele touwtrekkerij geweest(crafter van net geen jaar oud) op gegeven moment toch gespoten. maar toen die 4 jaar was overal roest en geen kleine plekjes.

Antera

Donateur
PON is idd moeilijk. Rustig afwachten maar 99% doen ze niks aan. Maatje van me was het zelfs zo dat de dealer zei dat word vergoed en naderhand werd het door pon alsnog afgewezen

Jasper02

Banned
PON is idd moeilijk. Rustig afwachten maar 99% doen ze niks aan. Maatje van me was het zelfs zo dat de dealer zei dat word vergoed en naderhand werd het door pon alsnog afgewezen

Wat een onzin. Dan laat je je makkelijk afschepen. Garantie is garantie. Zelfs een.audi a3 van 11.5 jaar werd destijds netjes weer gespoten

Antera

Donateur
Vele bewijzen hier op het forum te vinden dat het niet gedaan werd omdat het afgeschoven werd op iets anders. roest moet van onderhuids komen en als door contact komt of anders naar hun mening kan je ernaar fluiten. Zijn meer verhalen bekend van niet vergoed dan wel

Jasper02

Banned
Als je een plek op je.motorkap hebt of een plek na schade dan kan ik begrijpen dat ze daar geen garantie op geven. Verdser sta je juridisch heel sterk.

Reactie gehad van de stealer in heerenveen (wat een entousiaste lui daar............ NOTTTT) Maar in iedergeval Pon was niet van plan er iets aan te doen. Antwoord was kort en zonder verdere uitleg.

Nu ga ik zelf contact leggen met pon En kijken hoe we verder kunnen Gaat me niet om die paar plekkies die het nu zijn maar over een jaar word het groter.

Word vervolgd.........................................

Antera

Donateur
precies zoals verwacht dus. En PON doet ook niks aan ook al ga je er rechtstreeks naartoe. Ik wens je suc6 ermee om je recht te halen

hemi24

Forumguru
Ik heb twee jaar terug ook melding gemaakt m.b.t. een plekje aan de binnenkant van de motorkap van mijn toenmalige O2 (net 1 jaar oud!!!).
Via de eerste dealer kwam geen reactie, maar na een half jaar de servicebeurt bij een andere dealer laten uitvoeren en ook daar melding gedaan.

En je raad het al: ik kreeg kort na de tweede melding van de tweede dealer, het verzoek van de eerstgemelde dealer om de auto langs te brengen, om deze op kosten van Pon te laten herstellen...

Goede service verder, maar ik had er toch een beetje een bijsmaak bij: Het gevoel dat je pas serieus wordt genomen als je via meerder kanalen wordt aangekaart...

peperskoda

Forumguru
Je hebt een zaak met de dealer en niet met Pon. Dat een dealer zich verschuilt achter het al of niet toekennen van een claim door de importeur is op zich best begrijpelijk(want het kost nu eenmaal veel geld) maar mag nooit de reden zijn om een klant te laten zitten met het probleem. Je dealer heeft de plicht dit op te lossen tenzij ze onomstotelijk kunnen aantonen dat het hier gaat om oorzaken van buiten. Met mij waren ze dus nog niet klaar geweest........

turboturbo

Forumguru
Hoeveel gelijk je ook hebt, in de praktijk blijkt het (en zeker bij de firma Pon) vaak lastig je gelijk ook daadwerkelijk te krijgen of the behalen.

peperskoda

Forumguru
Boek 7 van het Burgerlijk Wetboek geeft mij voldoende handvatten om mijn gelijk te halen. Dat zo'n exercitie veel tijd en geld kost staat als een paal boven water, maar wanneer ik in mijn recht sta dan ga ik tot het gaatje. Uiteraard hou ik wel mijn fatsoen en blijf correct maar ook heel duidelijk.

Bovenaan Onderaan