Roest in dorpel, auto 5 jaar oud.

bobracing

Forumguru
Hoi allemaal,
Is er iets bekend wat Skoda hiermee doet? Gisteren na het wassen van de wagen zag ik ineens een mini plekje van onder de lak komen, nog niet door en roest niet zichtbaar maar het begint wel. Gisteren bij de dealer de APK laten doen en kwam er direct doorheen maar toen niet opgevallen.

Zal ze maandag even bellen en vragen wat ze kunnen betekenen of wat er gedaan kan worden. Dit zou niet mogen gebeuren binnen 5 jaar.....

Cordoba

Forumguru
maak er in elk geval foto's van, als er straks aan gerommeld wordt bij de dealer, en de lak wordt beschadigd, krijg je het verhaal dat het niet van binnenuit komt, maar door beschadiging van de lak.

NewO3

Forumguru
Bij mijn O3 valt me ook op dat er vaak een plasje water in de dorpel staat na een flinke regen bui. Niet zo fraai

bobracing

Forumguru
Dit komt echt van binnenuit, dus of er water opstaat of niet heeft geen invloed, Herken je baak aan het bloemkool motief, is er een beschadiging in de lak dan roest het anders en zie je eerst al roest.

Bijgaande een paar foto's nu zal iedereen wel denken, dat valt toch niet op!?! nee maar over een jaar rot je dorpel eruit bij wijze van spreken omdat het dan al te laat is...

DSC_1781_1.jpg

DSC_1782_1.jpg

CDK

Forumguru
@bobracing dit zou zeker niet mogen, 1e eigenaar en nooit schade gehad? Dan zou dit opgelost moeten gaan worden voor je lijkt me.

bobracing

Forumguru
Ik ben de 2e eigenaar en nee geen schade aan de wagen geweest. Auto is altijd dealer onderhouden geweest.
ik zal nog eens zoeken naar meerdere plekjes... mag toch niet dit......

Thokozanoah

Forumguru
Mag zeker niet, ook als de auto schade heeft gehad en hersteld is door een erkend schadebedrijf zal dit onder garantie hersteld moeten worden.

bobracing

Forumguru
dealer gesproken aan de telefoon, eerste reactie terug was dat het gewoon van buiten af is... Vrijdag ga ik even langs met de wagen. Ik weet wel voor 100% zeker dat dit van onder de lak is!
Wat zijn de vervolg stappen eventueel?

Thokozanoah

Forumguru
De dealer zal het moeten beoordelen, als deze aangeeft dat het van binnenuit is zullen ze het laten herstellen. De dealer zal deze werkzaamheden moeten claimen bij de importeur. De klant heeft recht op vervangend vervoer tijdens de reparatie.
Als de dealer niet thuis geeft kan een andere dealer een second opinion uitvoeren. Bij een niet bevredigend antwoord zal de importeur ingeschakeld moeten worden.

bobracing

Forumguru
js daarom, zelf ook nog even skoda Nederland gebeld, zij gaven aan de dealer persoonlijk te laten kijken en dan kijken wat de stappen zijn...
Ik rij ook al vanaf mijn 17e in oldtimers en het verschil in roest van binnen of buiten ken ik wel... en op dit soort punten is het echt wel van binnen uit dus onder de lak door vuil staal of wat dan ook ipv beschadiging...

CDK

Forumguru
@bobracing, alleen laten KIJKEN hè :jaja: als hun oordeel is dat het NIET van binnenuit zou komen zou ik je rechtsbijstandsverzekering er op zetten en een onafhankelijk expert er naar laten kijken.

EdZ

Donateur
En trek het rubber er eens af. Ben benieuwd of het daar ook zit.
Ik zou denken aan een kleine beschadiging/klein roestplekje vóór de lak erop werd gespoten.

Bovenaan Onderaan