roest in greppeltje achterklep

maberg

Nieuw lid
In mijn Skoda Fabia combi uit 2003 heb ik roest geconstateerd in het greppeltje van de achterklep (zie de foto). Ik heb dit aangegeven aan de dealer, die een garantie aanvraag bij de importeur heeft ingediend. Helaas is dit door de importeur afgewezen. Reden hiervoor is dat de lakgarantie 3 jaar is. Ik had zelf gedacht/gehoopt dat dit onder de carosseriegarantie zou vallen. Die is namelijk 10 jaar.

Klopt het dat de roestvorming op mijn auto onder de lakgarantie valt ?

Bijlagen

• IMG_2872.jpg
    IMG_2872.jpg
    16,3 KB · Weergaven: 65

wimv

Actief lid
@maberg: Laat ik voorop stellen dat ik geen carosserie expert ben maar als ik logisch nadenk (en dat gebeurt heel soms) dan denk ik dat wanneer roest van "buiten" naar "binnen" gaat er sprake is van lakproblemen en wanneer roest van "binnen" naar "buiten" komt er gesproken kan worden van een carosserieprobleem. Als ik jouw foto zo bekijk dan ben ik bang dat het hier inderdaad gaat om een puur lakprobleem. Ik hoop voor jou echt dat iemand dit anders ziet en je met goede argumenten weer terug naar de dealer/PON kunt gaan.

EdK

Forumguru
Als ik het goed op de foto kan bekijken dan zie ik lak met daaronder roest zitten.
En zal me niets verbazen dat er lekwater via de naad die je op foto ziettussendoor is gesijpeld en dat daar wat onbehandeld of onvoldoende behandeld plaatmateriaal zit.
Dit is gaan roesten en en drukt dan zoals ik het kan zien de lak omhoog.

En vreemde in het verhaal vind ik dat je dealer foto's maakt en naar PON stuurt.
Maw in mijn beleving is je dealer er ook van overtuigd dat het onder garantie zou moeten vallen.
Anders had hij meteen al gezegd dat je nergens recht op had.
Maar ik vind het altijd erg knap van PON dat ze op een foto excact kunnen zien wat er aan de hand is, en dat ze op voorhand al afwijzen.

Misschien met medewerking van je dealer een afspraak maken bij PON en laat ze eens een uitspraak doen waar je bijstaat.
Zodat je kunt tegenspreken als je het niet eens bent met een uitspraak / besissing.

FredV

Banned
En vreemde in het verhaal vind ik dat je dealer foto's maakt en naar PON stuurt.
Maw in mijn beleving is je dealer er ook van overtuigd dat het onder garantie zou moeten vallen.
Anders had hij meteen al gezegd dat je nergens recht op had.
Maar ik vind het altijd erg knap van PON dat ze op een foto excact kunnen zien wat er aan de hand is, en dat ze op voorhand al afwijzen.
gebeurt ook wel dat de dealer iets opstuurt onder t mom van wie niet waagt die niet wint..
En het kan ook als de wagen niet bij Pon staat, er een inspecteur langskomt...?

Skoder

Lid
Inderdaad FredV, de dealer vindt het ook een claim waard alleen wil deze niet zelf betalen en probeert deze dus bij PON neer te leggen.
En pon is wel een bekende in "klachtafhandeling".

@maberg, mooi klote, keek vanavond ook even bij mijn achterklep en het is een verdomd onhandig richeltje waar water achterblijft.
Ik denk dat ik dat stukje maar eens met blanke tectyl ga behandelen.

EdK

Forumguru
Als je dealer het eigenlijk met je eens is heb jij een mooie stok !
Jij hebt in principe alleen te maken met de dealer en niet met PON
Dus laat het je dealer maar lekker uitvechten met PON en sta erop dat het onder garantie wordt opgeknapt.
Ga in die tussentijd alleen niet zelf er aan rommelen, dit zou tegen je kunnen werken.

LenK

Forumguru
De auto is 7 jaar oud. Imho is alles wat je aan service krijgt meegenomen. Zou er niet op rekenen.
Maar plekje zit uit het zicht en is daarom goed zelf te herstellen.

maberg

Nieuw lid
Ik heb zelf de foto gemaakt en naar de dealer gestuurd. Dat scheelt weer een ritje naar de dealer. Ik had namelijk echt het idee dat een simpel gevalletje van garantie was. Beetje naïef misschien.

Het zit niet in het zicht, maar ik hoop niet dat het erger wordt. Als ik er namelijk met mijn vinger eroverheen gaat, dan bladert er wel stukjes lak eraf.

Ik moet toch volgende maand voor de jaarlijkse beurt bij de dealer zijn, dan zal ik er gelijk naar laten kijken.

Kan ik er zelf ook een goedje over heen smeren, zodat het in ieder geval niet verder gaat?

Bovenaan Onderaan