Roest op as-ruitenwisser

Hetzer

Forumguru
Na de laatste was beurt van mijn Roomster viel mijn oog op wat roest op de beide ruiten wisser armen, gelijk de receptie van mijn dealer in Spijkenisse gebelt.
Richard van de receptie aldaar was niet bekend met het probleem, hij heeft wel een Roomster gecheckt in de showroom en ook daar was al wat roestvorming opgetreden, hij heeft daarvan foto's gemaakt en opgestuurd naar Pon, voor uitleg
De asjes van mij zullen binnen vervangen gaan worden.

Ik ben benieuwt of er meer Fabia-2 of Roomsters hier last van hebben tot nu toe staat de teller dus op 2.

Bijlagen

• DSC00210.JPG
    DSC00210.JPG
    85,7 KB · Weergaven: 74

van_der_P

Senior Member
Voor ik dit schrijf ben ik even gaan kijken naar de Roomster. Maar die heeft nagenoeg geen roest op de asjes links helemaal niet en rechts 2 puntjes bruin maar of dat roest is weet ik niet. Roest is grof en dat voel ik niet. In ieder geval niet zo erg als op de foto.

EdK

Forumguru
Net ook eens even gekeken en zie bruine sproetjes zitten maar voelt niet grof an als dat het al aan het inroesten is !! Dus we blijven het in de gaten houden en blijven wekelijks voelen ( oefff lekker hoor ) en als het echt op roest gaat lijken dan heeft de dealer er weer een garantieklusje bij !!

Waarom geen asjes van RVS ?? Heb je dat probleem ook niet !!

kcj

Actief lid
Geen roest. Mooi zwart gelakt zonder spikkels.
Auto is een buitenslaper, nu 7 1/2 maanden geleden afgehaald bij de dealer.

Koen

van_der_P

Senior Member
Hoe is het nu met de roest op de asjes ?
Ik hoor of liever gezegd ik zie er niets meer over. Is het door de dealer opgelost ?

EdK

Forumguru
Zoals ik al heb geschreven ik kijk het nog even aan !!
En zodoende de laatse weken nog verder niet specifiek naar gekeken
Nu zal ik binnenkort naar de dealer voor kleine beurt moeten en meteen terug naar zomerschoenen dus als het dan erger is geworden is het vroeg zat om het tegen mijn dealer te vertellen en wat we er tegen gaan doen !!
Dus mijn antwoord heb je bij deze !!

Hetzer

Forumguru
Gisteren is mijn vrouw met de auto naar de dealer geweest en zijn de ruitenwisser assen vervangen voor nieuwe , uiteraard kosteloos, net zoals de "leen" Roomster die mijn vrouw die dag van de dealer heeft meegekregen.

EdK

Forumguru
Vandaag even bij de dealer langs geweest voor afspraak kleine beurt en wisseling winter/zomerbanden ! Tevens even de roest laten zien op de assen van de wisser.
Was een nieuwtje voor hem en anderen hadden het nog niet gezien, volgende week wordt het ook opgelost of krijg ik het antwoord wat er gaat gebeuren !!

Hetzer

Forumguru
Vandaag even bij de dealer langs geweest voor afspraak kleine beurt en wisseling winter/zomerbanden ! Tevens even de roest laten zien op de assen van de wisser.
Was een nieuwtje voor hem en anderen hadden het nog niet gezien, volgende week wordt het ook opgelost of krijg ik het antwoord wat er gaat gebeuren !!

Ze moeten gewoon vervangen worden , mijn dealer vepreda heeft naast die van mij ook nog van andere roomster de asjes vervangen, ze hadden destijds al contact gehad met Pon..

jellejawa

Nieuw lid
Ze moeten gewoon vervangen worden , mijn dealer vepreda heeft naast die van mij ook nog van andere roomster de asjes vervangen, ze hadden destijds al contact gehad met Pon..

OOk bij ons roest op de asjes, maar worden vervangen bij de eerst volgende keer dat de auto naar de garage gaat voor een beurt. Prima toch! Ook de bovenste helft van onze grille was niet goed, zaten putjes in. Ook vlot vervangen voor een goed exemplaar. Geweldige service bij Skoda Schipper.

EdK

Forumguru
Belletje van de dealer gehad !! Pon heeft goedgekeurd voor vervanging onder garantie !
Dus maw binnenkort weer even bij garage langs voor vervanging van de asjes !!

Andere Roomster rijders kan ik adviseren om de asjes goed in de gaten te houden op roest ,zodat je tijdig constateerd en actie kan ondernemen
Denk dat de Fabia 2 rijders dit ook zouden moeten doen, vanwege dat er toch wel erg veel dingen bij de Fabia2 vergelijkend zijn met de Roomster

Fille

Nieuw lid
Ook bij mijn Roomster beginnende roest op de ruitewisser-asjes.
De dealer zal er naar kijken bij eerste onderhoudsbeurt van 15.000 km (nog 1700 km te gaan). Ik wees hem er op dat dit probleempje frequenter voorkomt, met verwijzing naar deze site. Antwoord was: "Volgens onze technische documentatie is het voor Skoda geen gekend of algemeen probleem, maar vanzelfsprekend zullen we er aandacht aan schenken." Ik hoop dat men inderdaad het nodige zal doen binnen de garantie. Het is toch geen toeval dat dit vaker voorkomt bij de Roomsters lijkt mij.

Fabia

† In Memoriam
Vraag je dealer om het skodaforum eens te lezen. Zal íe zien dat het veel vaker voorkomt.

Desperado

Forumguru
"Volgens onze technische documentatie is het voor Skoda geen gekend of algemeen probleem, maar vanzelfsprekend zullen we er aandacht aan schenken."
Dat zijn standaard uitspraken die je bij alle dealers van alle merken kunt horen.Daarmee lijkt het als ze het op gaan lossen dat ze een geweldig iets voor jou gedaan hebben.Ook een soort van klantenbinding.

EdK

Forumguru
Ze worden gewoon vervangen en onder garantie !! Mijn dealer moest van PON eerst even foto's maken en opsturen maar uiteindelijk wordt het gewoon vervangen !!
Toevallig vandaag weer gebeld dat onderdelen binnen waren en volgende week vrijdag worden ze vervangen !! 3/4 uur is geschatte vervangingstijd volgens de dealer !! Dus kan mooi na het werk even langs !!

Ps: Vraag meteen bij je service beurt of er geen software update is voor jouw wagen !! Bleek bij mij ook het geval te zijn maar moest hierdoor nog een half uur langer wachten, dit omdat men er pas op laatste moment erachter kwam !! Schijnt een terugroepactie te zijn die men doet tijdens de servicebeurt !!

Bovenaan Onderaan